ایران خواستار مشارکت شرکت‌های ترک در پروژه‌های نفتی شد

    کد خبر :54913

یک مقام ارشد وزارت نفت ایران گفت، ایران به‌دنبال تعامل بیشتر با شرکت‌های ترک به‌ویژه در پروژه‌های بالادستی نفت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، یک مقام ارشد وزارت نفت ایران گفت، ایران به‌دنبال تعامل بیشتر با شرکت‌های ترک به‌ویژه در پروژه‌های بالادستی نفت است.

امیرحسین زمانی‌نیا، معاون امور بین الملل وزیر نفت ایران در حاشیه کنفرانس نفتی استانبول در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: «ما از تعامل بیشتر شرکت‌های ترک در پروژه‌های بالادستی و پایین‌دستی ایران استقبال می‌کنیم».

زمانی‌نیا افزود: «ترکیه یکی از مشتریان ماست… ما قرارداد بلندمدتی برای عرضه نفت به ترکیه داریم که خیلی خوب دارد پیش می‌رود».

بر اساس آمارهای وزارت امور خارجه ترکیه، ایران و ترکیه در سال 1996 یک قرارداد خرید و فروش گاز امضا کرده‌اند.

«بر اساس این قرارداد، ایران در سال 2001 شروع به تحویل سالانه 3 میلیارد مترمکعب گاز به ترکیه کرد و قرار است این رقم به 10 میلیارد مترمکعب در سال برسد».

زمانی‌نیا افزود، زمینه‌های مشترک بسیاری برای سرمایه گذاری میان ایران و ترکیه وجود دارد.

معاون وزیر نفت ایران همچنین گفت: «ما باید برای یافتن پروژه‌هایی که هم برای شرکت‌های ایران و هم شرکت‌های ترکیه‌ای مناسب باشد، و تعداد آنها هم زیاد است، همکاری کنیم».

زمانی‌نیا افزود، در جریان کنفرانس استانبول با برخی شرکت‌های ترک در تماس بوده، اما از افشای جزئیات بیشتر این تماس‌ها خودداری کرد.

وی گفت: «شرکت‌های ترک در زمینه تولید برق و واردات نفت و گاز (ایران) حضور دارند و ما می‌خواهیم آنها را تشویق کنیم تا در پروژه‌های بالادستی نیز حضور یابند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید