اقلیتی قوی بهتر از اکثریتی بی‌خاصیت در مجلس است

  • سیاسی
  • شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۴۴
    کد خبر :548987

گر اصلاح طلبان تصمیم به شرکت در انتخابات داشته باشند، باید به فکر تشکیل اقلیتی قوی به جای اکثریتی بی خاصیت باشند.

چند ماه بیشتر به انتخابات مجلس یازدهم زمان باقی نمانده و آنطور که از شواهد برمی‌آید هنوز دو جناح سیاسی کشور به صورت جدی وارد میدان رقابت با یکدیگر نشده‌اند. اما بازار گفت و شنود های سیاسی در این مورد داغ است.

محمد کیانوش‌راد، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت یکی از کسانی که اگر چه از انتخاب افراد فعلی در لیست مجلس دهم برای لیست امید دفاع می کند اما این انتخاب را محصول زمان خود می داند و با کنایه هایی به افراد فعلی خواستار عدم تکرار نگارش چنین لیستی شده است.

او ادامه می‌دهد: «تصمیم شورای سیاست‌گذاری در حمایت از لیست امید مجلس فعلی، برای ممانعت از حاکمیت طیف مقابل در مجلس بود. از این لیست هم بیش از این نبایستی انتظاری می‌داشتیم. اما برای مجلس آینده، ادامه این سیاست درست نیست. اگر قرار است اصلاح طلبان در انتخابات آینده، آنهم با فرض رد صلاحیت های افراد موثر شرکت کنند، لااقل از افراد سست عنصر نباید حمایت کنند.»

کیانوش‌راد با بیان اینکه تشکیل فراکسیونِ اقلیت قدرتمند در مجلس، بهتر از فراکسیون اکثریت بی‌خاصیت است، می‌گوید: «این ‌در حالی است که به نظر می‌آید امکان رقابت اصلاح طلبان در انتخابات آینده، در تعداد کمی از حوزه‌های انتخابیه خواهد بود. اگر اصلاح طلبان تصمیم به شرکت در انتخابات داشته باشند، باید به فکر تشکیل اقلیتی قوی به جای اکثریتی بی خاصیت باشند.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که آیا ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالیون آنطور که در دو انتخابات گذشته جواب داده این بار هم می‌تواند راهگشا باشد؟، می‌گوید: «پاسخ به این سوال، به شرایط آتی کشور، شرایط انتخابات، آرایش سیاسی جناح‌ها و نگاهِ و نظر مردم در ماه‌های آینده بستگی دارد. اکنون هر جناحی باید کار خود را دنبال کند.»

کیانوش راد در حالی این سخنان را مطرح کرده که محمد رضا عارف گفته است در انتخابات 98 با اعتدالیون ائتلاف نخواهیم کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید