تکلیف سرباز معلم‌های سال ۹۸ مشخص شد

    کد خبر :548789

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح از تعیین تکلیف سرباز معلم‌های سال ۹۸ خبر داد.

سردار موسی کمالی در این‌باره گفت: در راستای کمک به وزارت آموزش و پرورش در تأمین معلمان کیفی برای مناطق محروم کشور ستاد کل نیروهای مسلح امسال نیز با اختصاص تعدادی از سربازان دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس برای تدریس در مدارس موافقت کرد.
وی با بیان اینکه امسال براساس سهمیه تعیین شده از سوی ستادکل نیروهای مسلح ۳۵۰۰ سهمیه سرباز معلم برای وزارت آموزش و پرورش تعیین شد، گفت: وزارت آموزش و پرورش لیستی شامل اسامی ۳۵۴۹ نفر را به ستادکل نیروهای مسلح ارائه کرد که با بررسی مدارک و وضعیت این اسامی، تمامی این افراد از سوی ستادکل نیروهای مسلح تأیید شدند و اسامی‌شان برای اجرا و فراخوان به سازمان وظیفه عمومی ناجا ارائه شد.
کمالی با بیان اینکه این افراد در دو ماه ابتدایی تابستان دوران آموزشی خود را در مراکز آموزش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی خواهند کرد، گفت: با پایان دوران آموزشی این افراد برای تدریس در مدارس در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار خواهند کرد تا به مدارس مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور اعزام شوند.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه بکارگیری این سربازان تنها برای تدریس مجاز است، گفت: فعالیت سربازان در بخش‌های اداری و خدماتی ممنوع است و این موضوع به آموزش و پرورش نیز ابلاغ شده است.
به گزارش ایسنا،کمالی درباره اینکه آیا سربازان غایب نیز می‌توانند به عنوان سرباز معلم فعالیت کنند، گفت: غیبت مانع از انتخاب سربازان به عنوان سرباز معلم خواهد شد.
وی در مورد طول مدت خدمت این سربازان نیز اظهار کرد: مدت خدمت این سربازان دو سال تمام معادل ۲۴ ماه است و سربازان معلم باید دو سال تحصیلی را تدریس کنند در همین راستا نیز سربازانی که دارای کسر خدمت باشند و به عنوان سرباز معلم انتخاب شوند نمی‌توانند از این کسر خدمت استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید