شایعه حضور ابوبکر البغدادی در لیبی

    کد خبر :548664

تونس تدابیر امنیتی در مرزهای جنوبی‌ خود را در پی برخی اخبار اطلاعات مبنی بر حضور رهبر ارشد گروه تروریستی داعش در خاک لیبی، تشدید کرده است.

به گزارش  بازتاب، نشریه «ژون افریک» در مقاله‌ای نوشت تونس اطلاعات ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا، مبنی بر این‌که «ابوبکر البغدادی» رهبر ارشد داعش در جنوب لیبی حضور دارد را جدی تلقی کرده است.

این نشریه افزود، تونس تدابیر امنیتی شدیدی را در مرزهای خود اتخاذ کرده است.

روزنامه «دیلی اکسپرس» انگلیس در 13 ماه جاری میلادی در گزارشی نوشته بود که انگلیس و برخی کشورهای غربی درباره حضور ابوبکر البغدادی در لیبی سخن می‌گویند که گزارش‌هایی درباره احتمال انتقال وی به این کشور بحران‌زده آفریقایی منتشر شده است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، نیروهای ائتلاف بعد از آن‌که البغدادی از «الباغوز» در شرق سوریه توسط افراد نزدیک به خود فراری داده شده است، هیچ رد پایی از وی ندارد.

این روزنامه به نقل از یک منبع نظامی انگلیسی نوشت: «داده‌های اطلاعاتی درباره مکان حضور البغدادی بر پایه اظهارات یک منبع موثق است ولی بایستی درباره آنها تحقیقات انجام شود.»

طبق این گزارش، نیروهای ویژه انگلیسی در عملیات تخلیه تعدادی از نیروهای مستقر در لیبی در پی عملیات تهاجمی ژنرال «خلیفه حفتر» در طرابلس، اطلاعاتی درباره حضور البغدادی در این کشور دریافت کردند. بر اساس این اطلاعات سرکرده داعش تحت حفاظت نیروهایش است.

گروه تروریستی داعش، اواخر ماه گذشته میلادی ویدیویی منتسب به البغدادی منتشر کرد. برخی کارشناسان با استناد به این ویدیو تأکید دارند که داعش همچنان در مناطق بیابانی در مرزهای سوریه و عرق حضور دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید