مذاکره کننده ارشد کره شمالی اعدام شد!

    کد خبر :548576

یک روزنامه کره جنوبی مدعی شد، کره شمالی فرستاده ویژه این کشور به آمریکا را به همراه مقام‌هایی از وزارت خارجه این کشور که مسؤول مذاکرات کاری برای نشست دوم ترامپ و اون بودند، اعدام کرده و آنها را مقصر شکست نشست هانوی دانسته است.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه چوسون ایلبو کره جنوبی گزارش داد، گفته می‌شود کیم یونگ چول، وزیر خارجه کره شمالی نیز در معرض کار اجباری و آموزش‌های ایدئولوژیکی قرار گرفته است؛ وی در نشست میان کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به همراه مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا حضور داشت.

این روزنامه در ادامه نوشت، گمان بر این است که رهبری کره شمالی قصد انجام یکسری اعدام‌ها را برای منحرف کردن اذهان بین‌المللی از ناآرامی‌ها و نارضایتی‌های داخلی دارد.

یکی از منابع کره شمالی که خواست نامش فاش نشود به روزنامه کره جنوبی گفت: کیم هیوک چول، فرستاده ویژه کره شمالی به آمریکا در فرودگاه “میریم” به همراه چهار تن از اعضای ارشد وزارت خارجه این کشور در مارس سال جاری میلادی مورد بازجویی قرار گرفته و اعدام شدند.

کیم یونگ چول، وزیر خارجه کره شمالی نیز پس از انفصال از خدمت در استان جاگانگ به کار اجباری گمارده شده است. همچنین کیم سونگ هایه، یکی از مقام‌های همکار وی نیز که در مذاکرات کره شمالی با آمریکا حضور داشت، به اردوگاه زندانیان سیاسی منتقل شده است.

بر اساس گزارش این روزنامه کره جنوبی، شین هایه یونگ، مترجم کیم جونگ اون در نشست هانوی نیز به اتهام تضعیف اختیار و قدرت رهبری کره شمالی با ترجمه‌های “نادرست” در یک زندان سیاسی بازداشت شده است.

این روزنامه همچنین نوشت کیم یو جونگ، خواهر رهبری کره شمالی که به وی در هانوی کمک می‌کرد نیز برکنار شده است. اما از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید