قتل غیرعمد یا گردن‌گیری؛ نجفی نجات می‌یابد؟

    کد خبر :548573

محمدعلی نجفی؛ شهردار سابق تهران؛ همسرش «میترا استاد» را کشت و به قتل او هم اعتراف کرد، اما حاشیه‌های این پرونده همچنان خبرساز است.

نجفی در اولین جلسه بازپرسی ضمن اعتراف به قتل میترا استاد در خصوص چگونه کشته شدن همسر دومش مدعی شد: نمی خواستم میترا استاد را بکشم. اتفاقی شد. هیچ وقت کلتم دم دست نبود ولی چون تازه به آن خانه اسباب کشی دم دست قرار گرفته بود . درگیری آن روز از شب گذشته اش شروع شده بود. وقتی صبح وارد خانه شدم بحث ادامه یافت و در نهایت میترا استاد به سمت حمام رفت . خیلی ازدست حرف ها و رفتارش عصبی شده بودم. می خواستم او را بترسانم تا دیگر موردی که بر سر آن بحث داشتیم را ادامه ندهد به همین خاطر کلت را به دست گرفته وارد حمام شدم ؛ هنوز وارد وان نشده بود. به او گفتم :« بحث را تمام می کنی یا نه ؟» وقتی مرا با کلت در دست دید به سمتم حمله کرد و تقریبا گلاویز شدیم در همین لحظه تیرها شلیک شد. قصد قتل نداشتم…»

پس از اعترافات شهردار سابق تهران درباره قتل همسرش، لاله عقبایی، یکی از وکلای محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه در برخی از رسانه‌ها عنوان شده نجفی به قصد ترساندن همسرش اسلحه را به سمت او گرفته است،گفت: شاید تعبیر «ترساندن» درست و جایز نباشد ولی آقای نجفی اصلاً قصد قتل و یا ارتکاب جرم را نداشته است و اصلاً قصد نداشته تا خدایی نکرده همسرش را به قتل برساند اما متأسفانه این مساله به نحوی نسنجیده پیش رفته که این اتفاق رخ داده است.

عقبایی تاکید کرد: من قویاً اعلام می‌کنم که موکلم اصلاً سوءنیت و یا قصد قبلی برای ارتکاب این جرم (قتل همسرش) نداشته است.

عقبایی در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می‌دهید آقای نجفی از این پرونده تبرئه شود، گفت: من شغلم وکالت است، این پرونده را فقط و فقط از جنبه حقوقی نگاه می‌کنم و امیدوار هم هستم خدا کمک کند تا بتوانم پایان خوشی برای این پرونده رقم بخورد.

در همین رابطه سید محمود علیزاده طباطبایی یکی دیگر از وکلای شهردار اسبق تهران در پاسخ به این پرسش که گفته شده «قتل غیرعمد صورت گرفته است» گفت: این موضوع را باید دادسرا اعلام کند و این در حالیست که بنده هنوز پرونده را نخوانده‌ام و در این مورد اظهارنظری نکرده‌ام.

علیزاده گفت: قرار شده است در روز شنبه بازپرس پرونده را ببینم و همچنین ملاقاتی با آقای نجفی داشته باشم.

همچنین محمود صادقی نماینده مردم تهران در اظهارنظری عجیب درباره قتل میترا استاد فرضیه گردن گرفتن قتل میترا استاد توسط نجفی را مطرح کرده است!

صادقی در توییتر خود مدعی شد: یک وکیل باتجربه این فرضیه را طرح کرده که نجفی مباشر قتل نیست و قتل را به گردن گرفته است. باتوجه به شخصیت نجفی و حالات او پس از وقوع قتل و قرائن متعدد دیگر، صحت این فرضیه بعید به نظر نمی رسد.

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. محمدرضا کیانفر گفت:

    عبدالله شهبازی گفت: محمدعلی نجفی‌ نماد خودشیفتگی ناشی از ثروت بادآورده است.

    آقای شهبازی،
    خودشیفتگی و ثروت بادآورده بخش کوچکی از عوارض انقلاب است
    سرور گرامی،
    تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
    ۱- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
    ۲- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
    با تشکر از توجه شما،

  2. محمدرضا بلدی گفت:

    ادعاهای بی اساس و بی سند!!!اینها از عوارض انقلاب نیست عامو.از عوارض هوای نفس است و آقای نجفی هم انقلابی نیست که شما می فرمایید از عوارض انقلاب جنایت و… است.شاید یکی از عوارض انقلاب آزادی بی حد و حصری است که به ضد انقلاب داده می شود که اینگونه سخن های بی پایه و اساس را مطرح کنند!!!

دیدگاهتان را بنویسید