سفیر ایران در کویت: ۴ یا ۵ بار از کشور‌های عربی خواستیم که با هم گفتگو کنیم

  • سیاسی
  • جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۴۱
    کد خبر :548542

سفیر کشورمان در کویت با اشاره به اینکه کشورهای منطقه بیش از هر زمان دیگری به وحدت نیاز دارند افزود: ما موافق هر گونه گفت‌وگو به خصوص با همسایگان و برادران عرب هستیم.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کویت مراسمی به مناسبت روز جهانی قدس برگزار کرده است که سفرا و مسئولان زیادی در این مراسم شرکت کرده‌اند.

محمد ایرانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این مراسم در گفت وگو با روزنامه القبس گفت: در نشست‌هایی مانند نشست شورای همکاری خلیج فارس باید در رابطه با مسائل مثبت و تفاهم‌ها گفت‌وگو کرد، ما همیشه خواستار گفت‌وگو بوده ایم و از هر اختلافی دوری می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به نظر من این نادرست است که در یک نشستی جمع می‌شوند و علیه یکی از اعضا و یا همسایگان حرف می‌زنند. ما این روزها در منطقه بیش از هر زمان دیگری به وحدت و توافق نیاز داریم زیرا همه ما مشکلاتی داریم و باید با هم بر سر یک میز بنشینیم و این مشکلات را حل کنیم.

محمد ایرانی در پاسخ به این سوال که آیا شما موافق گفت‌وگو هستید گفت: بله ما موافق هر گونه گفت‌وگو به خصوص با همسایگان و برادران عرب هستیم، ما باید بر سر یک میز بنشینیم و مشکلات خود را حل کنیم.

سفیر کشورمان در کویت در پاسخ به این ادعا که برخی ایران را به تهدید کشورهای عربی و منطقه متهم می‌کنند گفت: این نادرست است زیرا ما بیشتر از چهار یا پنج بار از برادران (کشورهای عربی) خواستیم که با هم گفت‌وگو کنیم و بارها به آن‌ها پیام‌های مثبت ارسال کردیم اگر چه میان ما مشکلاتی وجود دارد زیرا این مساله طبیعی است و بین تمام کشورها وجود دارد.

وی در رابطه با احتمال وقوع جنگ در منطقه گفت: فکر نمی‌کنم اوضاع به سوی وقوع جنگ پیش برود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید