زنگنه: «معامله قرن» جلوه‌ی وارونه دوست و دشمن در منطقه به کارگردانی آمریکا و اجرای عربستان است

  • سیاسی
  • جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵
    کد خبر :548359

سفیر سابق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: روندی که عربستان و آمریکا در منطقه دنبال می‌کنند مقدمه عادی سازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه و بی ضرر دانستن آن رژیم و برعکس دشمن معرفی کردن ایران است.

صباح زنگنه، سفیر سابق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی در گفتگو با دانشجو، در خصوص برگزاری دو نشست سران شورای خلیج فارس و اتحادیه عرب به میزبانی عربستان و با موضوع تهدیدات ایران گفت: این اقدامی که توسط عربستان صورت می‌گیرد متاسفانه فصل اول آغاز عملی معامله قرن است.

وی افزود: معامله قرن در حقیقت دادن امکانات و تسهیلات فراوان به رژیم صهیونیستی و در مقابل ناکام گذاشتن فلسطین و از بین بردن حقوق این ملت در بازگشت آوارگان است. بر این اساس آمریکا و ایادی منطقه‌ای او سعی می‌کنند صحنه‌ای را ترسیم کنند که براساس آن از رژیم صهیونیستی مطلبی گفته نشود، اما در این بین اعراب برعلیه دشمن دیگری تحریک شوند و دشمن جدید به جای اسرائیل در صحنه آورده می‌شود.

زنگنه ادامه داد: به این ترتیب ایران دشمن کشور‌های عرب معرفی می‌شود و بر این اساس اقداماتی شبیه آنچه یک شنبه شب در عربستان رخ داد مقدمه اجرای معامله قرن خواهد بود. براساس این روند جنایات اسرائیل، کشتار فلسطینیان و اشغال سرزمین‌های آن‌ها همچنین ساخت شهرک‌های صهیونیستی به فراموشی سپرده می‌شود و هیچ کدام از این اقدامات در رسانه‌های عربستان ذکر نمی‌شود.

سفیر سابق ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی تصریح کرد: در حقیقت این روند مقدمه عادی سازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه و بی ضرر دانستن آن رژیم برای منطقه برعکس ایران است که به عنوان دشمن منطقه معرفی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عملا طراحی معامله قرن در حال شکل گیری است و این طرح به دنبال ایجاد فضای مناسب برای فراموشی جنایات رژیم صهیونیستی و ایجاد فضای جدیدی است که مطابق آن جمهوری اسلامی به عنوان تهدید منطقه شناخته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید