پادشاه سعودی: ایران 40 ساله از ترورریسم حمایت می‌کند

    کد خبر :548335

پادشاه عربستان در افتتاحیه نشست سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با مطرح کردن اظهارات ضد ایرانی از جامعه جهانی خواست به وظایف خود در قبال ایران عمل کند.

«سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان در راستای عملیات روانیِ ایران هراسی با تکرار اتهامات واهی، اقدامات ایران در منطقه را چالشی در مسیر صلح دانست وگفت: نیازمند اتخاذ موضعی جدی و قاطع در قبال آن هستیم.

وی که در مراسم افتتاحیه نشست سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سخن می‌گفت، از جامعه جهانی خواست با بکارگیری همه امکانات از دخالت ایران در امور دیگر کشورها جلوگیری و به وظایف خود در قبال اقدامات ایران عمل کند.

عربستان روزهای پنجشنبه و جمعه میزبان سه نشست سران «عرب»، «شورای همکاری» و «اسلامی» است. نشست مکه در حالی برگزار می‌شود که عربستان سعودی به دلیل اقداماتش در جنگ یمن که از نگاه کارشناسان مسائل حقوق بین‌الملل «جنایت جنگی» توصیف شده، تحت فشار افکار عمومی دنیا قرار دارد.

سلمان در ادامه سخنانش افزود: موضع نگرفتن درمقابل فعالیت‌های ایران، اقدامات این کشور را به اینجا رسانده است که می‌بینیم.

وی مدعی شد: دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای منطقه و توسعه برنامه هسته‌ای و موشکی و تهدید کشتیرانی بین المللی و تهدید انتقال نفت، نقض آشکار منشور و اصول سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی متعلق به حفظ صلح و امنیت بین المللی است.

به گزارش مشرق،سلمان در ادامه ادعاهایش گفت: حمایت چهل ساله ایران از تروریسم و تهدید امنیت و ثبات با هدف گسترش نفوذ و تسلط خود، اقدامی برخلاف عرف و قوانین بین الملل است.

شاه عربستان به تکرار اتهامات خود علیه ایران پرداخت و گفت: اقدامات مجرمانه اخیر که با هدف قراردادن یکی از راه‌های مهم تجارت جهانی با هدف قراردادن چهار نفتکش در نزدیکی آب‌های سرزمینی امارات و هدف قراردادن دو ایستگاه پمپاژ نفت و برخی از تأسیسات حیاتی در عربستان، نیازمند اقدامی جدی و گروهی برای حفظ امنیت و دستاوردهای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است.

سلمان افزود: در گذشته توانسته‌ایم از چالش‌هایی که امنیت و ثبات را هدف قرار دهد، عبور کنیم و از دستاوردها دفاع و توسعه اقتصادی و اجتماعی را در کشورهایمان عملی کنیم و در آینده نیز باهم برای مقابله با همه چالش‌ها تلاش می‌کنیم. عربستان نگران امنیت و ثبات منطقه و خواستار دور نگه داشتن آن از جنگ و خواستار تحقق صلح و ثبات و شکوفایی برای همه ملت‌های منطقه از جمله ملت ایران است و دست ما همواره برای صلح به سوی همه دراز است و عربستان مانند همیشه از همه تلاش‌ها برای حفظ امنیت و ثبات منطقه حمایت می‌کند.

وی با تکرار درخواست‌هایش از جامعه جهانی گفت: از جامعه جهانی می‌خواهیم که به وظایف خود در قبال اقدامات برهم زننده امنیت و صلح بین المللی از طرف ایران عمل کند و از همه امکانات برای جلوگیری از دخالت ایران در امور دیگر کشورها و حمایت از فعالیت‌های تروریستی در منطقه و جهان و تهدید کشتیرانی در تنگه‌های بین المللی استفاده کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید