امضای قرارداد محرمانگی برای توسعه میدان گاز کیش با شرکت گازپروم نفت

    کد خبر :54824

مجری طرح میدان گازی کیش از مذاکره شرکت اویک، پیمانکار این میدان با شرکت گازپروم نفت روسیه برای توسعه میدان گازی کیش خبر داد.

کیوان یاراحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تولید ۳۰ هزار بشکه‌ای از میدان کیش، اظهار کرد: براساس شرح کار مصوب تولید از میدان گازی کیش در مرحله‌ی زودهنگام باید به ۳۰ هزار بشکه می‌رسید که اکنون این میزان تولید به صورت مستمر در جریان است. تا پایان سال نیز همین میزان از تولید حفظ خواهد شد.

وی با بیان این که تولید از میدان گازی کیش در مرحله‌ی نهایی به ۶۵ هزار بشکه خواهد رسید، افزود: فکر می‌کنم در اواخر سال بعد این میزان از تولید تحقق یابد.
مجری طرح میدان گازی کیش در مورد ضریب بازیافت این میدان نیز، گفت: براساس مطالعات انجام شده ضریب بازیافت میدان در بازده زمانی ۱۵ سال، ۱۲ درصد و در بازده زمانی ۴۰ ساله، ۱۶ درصد پیش بینی شده است.

یاراحمدی از فعالیت یک مشاور انگلیسی برای طراحی چاه‌های میدان گازی کیش خبر داد و گفت: در راستای حداکثر سازی از میدان گازی کیش و چاه‌های این میدان از نظر یک مشاور انگلیسی استفاده می‌شود. همچنین شرکت‌های خارجی در قالب بیع متقابل برای توسعه این میدان اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این راستا شرکت گازپروم نفت روسیه با شرکت اویک که پیمانکار میدان گازی کیش است قرارداد محرمانگی برای تبادل اطلاعات امضاء کرده است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید