واکنش روسیه نسبت به اتهام آمریکا درباره انجام آزمایشات هسته ای

    کد خبر :548109

به گزارش اسپوتنیک، رابرت اشلی، رئیس سازمان اطلاعات نظامی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد به عقیده ایالات متحده ، روسیه ماراتوریوم آزمایشات هسته ای طبق اصل مقرر “قدرت صفر” را رعایت نمی کند. ایالات متحده بر خلاف روسیه پیمان منع جامع آزمایشات هسته ای را به تصویب نرسانده و در نتیجه متعهد به اجرای تعهدات ناشی از این پیمان نیست.
سفیر روسیه در واشنگتن گفت:” ما این اتهامات را به شدت رد می کنیم”. وی خاطرنشان ساخت شکل مطرح شدن چنین شکایاتی ما را متعجب می سازد. آنتونوف افزود:” این بیانات نه در رایزنی ها بلکه از طریق رسانه ها ایراد می شوند”.
سفیر روسیه در آمریکا اظهار داشت:” اتهامات مطرح شده شبیه حمله بخوبی برنامه ریزی شده و کارگردانی شده نه فقط به روسیه بلکه بیشتر به رژیم کنترل تسلیحات و کل ساختار ثبات استراتژیک می باشد”.
آنتونوف گفت: روسیه جزو کشورهایی بوده که پیمان منع جامع آزمایشات هسته ای را به تصویب رسانده و امریکا را به پیوستن به آن فرا خوانده است اما آنچه می شنویم احساس خوش بینی را به وجود نمی آورد چون ایالات متحده قصد ندارد به این توافقنامه بپیوندد”.
پیمان منع جامع آزمایش‌های هسته‌ای در ۲۰ شهریور ۱۳۷۵ معادل ۱۰ سپتامبر ۱۹۹۶ به عنوان یک معاهده چندجانبه به تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسید و از اواخر سپتامبر همان سال برای امضا در دسترس قرار گرفت. این پیمان کشورهای عضو را از هرگونه انفجار هسته‌ای در هر مکانی تحت قلمرو یا کنترل کشور عضو منع می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید