افزایش ۳۳۶ تومانی نرخ دلار طی یکسال

    کد خبر :54807

دلار آمریکا با روند افزایشی نرخ از بهار سال گذشته تا بهار امسال، حدود ۳۴۰ تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا،‌ بررسی و مقایسه نرخ دلار در بهار امسال با بهار سال گذشته در بازار داخلی نشان دهنده روند افزایشی این ارز است به طوری که دلار از فاصله بهار سال ۱۳۹۵ تا بهار سال ۱۳۹۶ حدود ۳۴۰ تومان افزایش قیمت را پشت سرگذاشته است.

دلار روند خود را در فروردین سال پیش با قیمت ۳۴۶۸ تومان آغاز کرد، در ادامه ماه ۳۴۴۹ تومان کاهش یافت و در دهمین روز ماه با معکوس شدن حرکت خود به ۳۵۱۳ تومان رسید و در انتهای ماه بار دیگر کاهشی شد و ۳۴۶۴ تومان در بازار عرضه شد.

دلار در اردیبهشت ماه سال گذشته با نرخ ۳۴۵۸ تومان عرضه شد و در ادامه به ۳۴۶۰ تومان رسید. این نوع ارز در نیمه ماه با روند نزولی ۳۴۴۳ شد و در اواخر ماه به کمترین مقدار خود در بهار سال گذشته رسید و ۳۴۳۷ تومان فروخته شد.

همچنین دلار در سومین ماه سال ۱۳۹۵ ،‌ در نخستین روز ماه ۳۴۳۹ تومان قیمت داشت و در ادامه ماه با حرکت صعودی ۳۴۷۰ تومان عرضه شد. در اواخر ماه نیز بار دیگر معکوس شد و ۳۴۵۵ تومان فروخته شد.

اما در بهار امسال شرایط متفاوت بود و در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل دلار ۳۳۶ تومان افزایش قیمت پیدا کرد.

دلار آمریکا در نخستین روز فروردین ۳۷۴۸ تومان در بازار آزاد عرضه شد. همچنین این نوع ارز در ادامه ماه ۳۷۶۷ تومان فروخته شد و میانه ماه کاهشی شد و ۳۷۵۳ تومان عرضه شد و در اواخر ماه به ۳۷۴۸ تومان کاهش یافت.

دلار در دومین ماه سال جاری ۳۷۴۹ تومان و در ادامه ۳۷۵۳ تومان رسید و در دهمین روز ماه به بالاترین نرخ در بهار امسال یعنی ۳۷۷۳ تومان رسید و در انتهای ماه روی ۳۷۴۰ تومان ایستاد.

دلار در خرداد ماه امسال با نرخ ۳۷۳۵ تومان روند خود را آزاد کرد و در ادامه ماه به ۳۷۳۰ تومان رسید. در ادامه و در میانه ماه ۳۷۵۳ تومان عرضه شد و در آخرین روزهای ماه به ۳۷۵۰ تومان رسید.

با این حساب دلار در کمترین مقدار خود در بهار سال گذشته ۳۴۳۷ تومان عرضه شد و در بیشترین قیمت خود در بهار امسال ۳۷۷۳ تومان فروخته شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید