معاون پرستاری وزارت بهداشت مطرح کرد؛

نقش پرستاران در بسیج ملی کنترل فشار خون

    کد خبر :548003

معاون پرستاری وزارت بهداشت، به تشریح وضعیت حضور پرستاران در اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور پرداخت.

مریم حضرتی، در دومین جلسه ویدیو کنفرانس بسیج ملی فشار خون با شورای هماهنگی پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ضمن تشریح فعالیت های شورای راهبری کمپین ملی فشار خون در وزارت بهداشت، بر نقش ویژه پرستاران در این طرح تاکید کرد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت اندازه گیری صحیح فشار خون گفت: کلاس های ۲ ساعته توجیهی آموزشی، فیلم های آموزشی و پروتکل نحوه گرفتن فشار خون صحیح؛ جهت ایجاد هماهنگی در اختیار کلیه پرستاران شرکت کننده در طرح قرار داده می شود.

حضرتی با تاکید بر دسترس بودن ایستگاه های فشارخون در بیمارستان ها و سطح شهر، گفت: باید تبلیغات در سطح دانشگاه ها به نحوی باشد که شاهد حضور حداکثری مردم در این طرح برای اندازه گیری فشارخون باشیم.

معاون وزیر بهداشت ضمن اشاره به تدوین شاخص هایی برای بررسی مشارکت پرستاران و اثربخشی فعالیت آنان در این طرح گفت: شاخص هایی از قبیل تعداد پرستاران مشارکت کننده در طرح، تعداد شیفت کاری حضور پرستاران در طرح، مورد های جدید فشارخون که شناسایی می شوند، تعداد افرادی که آموزش می بینند و تعداد افرادی که ارجاع داده می شوند و حتی تعداد دانشجویان مشارکت کننده در طرح و تعداد مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی جز شاخص های مد نظر ماست.

حضرتی گفت: مدیران پرستاری، روزانه فعالیت های دانشگاههای خود در کمپین ملی فشار خون را گزارش دهند.

وی با اشاره به اجرای کمپین ملی فشار خون بالا در کشور، گفت: اساتید، دانشجویان و پرسنل پرستاری با آگاهی از نقش مهمی که در راستای ارتقا سلامت جامعه دارند مثل همیشه با احساس مسئولیت و حساسیت و با همکاری سایر گرو های نظام سلامت انشاءلله برگ زرین دیگری بر تاریخ پرافتخار خود اضافه خواهند کرد.

وی ضمن تشکر از همه گروه های پرستاری، دانشگاه های آزاد، بیمارستان های خصوصی، مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل که هماهنگ با شورای هماهنگی پرستاری در اجرای این طرح ملی مشارکت دارند قدردانی و سپاسگزاری کرد.

حضرتی افزود: پرستاران، در کلینیک های بیماری های غیر واگیر که در ۱۰۰۰ بیمارستان راه اندازی خواهد شد، در بیش از ۱۸۰ کلینیک تخصصی، در مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در منزل و پایگاه های سیار که در کشور ایجاد خواهد شد، به صورت هر پرستار یک شیفت در این طرح ارائه خدمت می کنند.

وی افزود: امروز وظیفه داریم تا با تعیین فشار خون، ارایه آموزش، آگاه سازی و حساس کردن جامعه در کنترل، مراقبت و مدیریت فشارخون، جامعه را از این عامل پرخطر که به عنوان قاتل خاموش از آن یاد می شود و ۴۰ درصد جمعیت نیز دچار آن هستند آگاه کنیم و در این ارتباط بسیج ملی فشارخون بالا تشکیل شده است.

حضرتی با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت دانشگاه ها برای اجرای صحیح این طرح، از شورای هماهنگی پرستاری دانشگاهها خواست تا به نحو مطلوبی در این زمینه به مردم جهت حضور حداکثری در این طرح اطلاع رسانی شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، از مدیران پرستاری خواست که برنامه منظم خود را با ذکر اسامی پرستاران شرکت کننده در طرح در قالب ۲ شیفت صبح و عصر برای ۱۰۰۰ کلینیک غیر واگیر مستقر در بیمارستان؛ ۱۸۰ کلینیک تخصصی و پایگاه های سیار جهت گرفتن نام کاربری و کلمه عبور به معاونت بهداشتی در دانشگاه های خود تحویل دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید