اخطار جای جریمه را گرفت

    کد خبر :54795

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: براساس آخرین برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار نیست که مشترکان پرمصرف آبی جریمه شوند و آنچه مورد تصویب قرار گرفته این است که تنها برای مشترکان اخطارنامه‌ای صادر شود.

رحیم میدانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بحران آب در کشور، اظهار کرد: با توجه به قیمت پایین آب مشترکان آن طور که باید صرفه جویی ندارند که به نظر می‌رسد اگر قیمت آب به شکل واقعی درآید، مشترکان عنایت بیشتری به میزان مصرف آب داشته باشند.

وی در خصوص آخرین برنامه جریمه مشترکان پرمصرف، عنوان کرد: به جز دریافت تعرفه آب به صورت پلکانی جریمه‌ای را برای مشترکان در نظر نگرفته‌ایم، اما اگر جایی با بحران مواجه شویم ممکن است به صورت موردی از شورای تامین برای قطع آب مجوز بگیریم.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان این که جریمه مشترکان پرمصرف نیاز به قانون دارد، ادامه داد: در حال حاضر قانونی در این زمینه وجود ندارد، لذا ما نمی‌توانیم به صورت غیرقانونی غیرمشترکی را وادار به پرداخت جریمه کنیم، اما برای قطع انشعاب می‌تواند از شورای تامین مجوز اخذ کرد.

میدانی تصریح کرد: در آخرین جلسه صورت گرفته در این رابطه قرار بر این شد که حداقل به مشترکان پرمصرف اخطاریه‌ای با لحن مودبانه ارسال و از مشترک درخواست شود در میزان مصرف خود توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به شرایط وضعیت منابع آبی در کشور، گفت: به نظر می‌رسد که لازم است برخی قوانین در حوزه آبی تدوین شود تا از این طریق بتوان میزان مصرف را مدیریت کرد، اما باید گفت که در حال حاضر قانونی برای جریمه مشترکان پرمصرف وجود ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید