مجلسی:

تاثیرات برجام در بلند مدت مشخص خواهد شد/ اگر توافق هسته ای نبود، ایران وارد جنگ می‌شد

    کد خبر :54790

فریدون مجلسی گفت:: مخالفین روحانی باید بپذیرند که اگر برجام صورت نمی پذیرفت ایران نیز مثل عراق و سایر کشورهای که به آنها حمله شد، مورد حمله قرار می‌گرفت.

«فریدون مجلسی» کارشناس مسائل بین‌الملل در آستانه دومین تولد برجام گفت: قبل از برجام جامعه بین الملل بر این باور بود که ایران یک کشور جنگ طلب بوده و همچنین بر این باور بودند، ایران کشوری است که می تواند صلح بین الملل را به خطر بیاندازد.

او ادامه داد: برجام ثابت کرد ایران از همه اتهامات مبرا است. ایران ثابت کرد که می تواند با کشورهای دنیا یک تجارت منطقی داشته باشد و منافع کشورش را به خاطر هیچ کشور دیگری به خطر نمی‌اندازد.

مجلسی گفت: ما شاهد وضع قوانینی مانند منع ورود ایرانیان به ایالت متحده از سوی ترامپ بودیم. همه جهان می داند، قانون ترامپ مزاحمت و مشکلی است که به اصرار نتانیاهو اتفاق افتاد. اما این نهایت توانی است که برای بدرفتاری با ایران خواهد داشت البته این قانون ربطی به برجام ندارد.

این کارشناس امور بین الملل گفت: مردم بدانند اگر برجام منعقد نشده بود، اصلا کار ما به اینجا نمی‌رسید. در حقیقت، شدت تحریم ها و محاصره اقتصادی ایران طوری بود که در صورت تداوم بیشتر، مشکلات زیادی ایجاد می کرد و حتی می توانست به اقدام نظامی طرف مقابل منتهی شود. بارها گفته‌ام اگر برجام انجام نمی شد جنگ، تهدیدی برای کشور بود.

مجلسی در خاتمه گفت: مخالفین روحانی باید بپذیرند که اگر برجام صورت نمی پذیرفت ایران نیز مثل عراق و سایر کشورهای که به آنها حمله شد، مورد حمله قرار می گرفت. کاش مشخص شود که دلواپسان دقیقا نگران چه چیزی هستند؟ برجام برای ایران یک موفقیت بزرگ در عرصه بین الملل محسوب می شود و نتایج و تبعات آن به هیچ وجه در کوتاه مدت مشخص نخواهد شد بلکه در بلند مدت تاثیرات آن روشن خواهد شد. درخت برجام هنوز بسیار کم سن است و نمی توان توقع داشت که در دو سال میوه دهد.

منبع:برنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید