پیام تبریک فضایی ارسال شد

    کد خبر :547836

دو فضانورد روس طی یک راهپیمایی فضایی خارج از ایستگاه فضایی بین المللی پیام تبریکی برای نخستین فردی که در فضا راه رفت، ارسال کردند.

در اولین ساعت صبح امروز دو فضانورد روس طی یک پیاده روی فضایی خارج از ایستگاه فضایی بین المللی، پیام تبریکی برای تولد ۸۵ سالگی «آلکسی لئونوف» (نخستین فضانوردنی که در فضا راه رفت) ارسال کردند و پس از آن برخی عملیات های مربوط به نگهداری ایستگاه را انجام دادند.

این پنجمین راهپیمایی فضایی اولگ کاننکو و همچنین نخستین راهپیمایی فضایی آلکسی اوچینین به شمار می رود. پیاده روی فضایی مذکور ۶ ساعت و یک دقیقه طول کشید. جالب آنکه این چهارمین راهپیمایی فضایی در سال جاری میلادی نیز است.

به نوسته وب سایت سازمان فضایی روسیه این پیاده روی فضایی به لئونوف اهدا شده است. او نخستین مردی بود که در فضای ناشناخته قدم گذاشت و خود را در برابر فضای نامتناهی دید. روی لباس فضانوردی اوچنین و کاننکو پلاکاردهایی با مضمون «لئونوف. شماره ۱» و «تولدت مبارک آلکسی آرخیپوویچ» دیده می شد.

علاوه برآن فضانوردان روس عملیات های مربوط به نگهداری ایستگاه فضایی بین المللی از جمله جمع آوری نمونه علمی آزمایشگاهی که در فضا قرار داشتند، پاک کردن شیشه ها و رها سازی سخت افزارهای آزمایشی که دیگر مصرفی نداشتند را انجام دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید