حمایت نروژ از برجام

    کد خبر :547819

وزیر خارجه نروژ در دیدار هیأت پارلمانی ایران ضمن اعلام حمایت این کشور از برجام، بر علاقه‌مندی کشورش برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی تأکید کرد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشهبه گزارش افکارنیوز، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه که به اسلو سفر کرده‌‌اند، در ادامه دیدارهای خود در نروژ با خانم «اریکسون سوریده» وزیر امور خارجه نروژ دیدار و گفت‌وگو کردند.
فلاحت‌پیشه در این دیدار با اشاره به دغدغه و نگرانی همیشگی کشور نروژ برای توسعه صلح و امنیت بین‌المللی، از موضع دولت نروژ در حمایت قاطع از برجام و کمک به اجرایی شدن آن تشکر کرد و با اشاره به مخالفت نروژ با سیاست‌ها و تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت که اقدامات دولت جدید آمریکا ناقض صلح و امنیت بین‌المللی و بر خلاف کلیه معاهدات جهانی است.

وی ضمن یادآوری نقاط اشتراک قابل توجه بین دو کشور در عرصه دیپلماسی جهانی و همچنین موضع مشارکت جویانه جمهوری اسلامی در خصوص برجام حتی پس از خروج یکجانبه و غیر قانونی آمریکا از این توافق، موضع کنونی اروپا در ارتباط با اقدامات یکجانبه آمریکا را تا حدی مایوس کننده توصیف و ابراز امیدواری کرد که کشورهای اروپایی به وظیفه دیپلماتیک خود برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بیش از پیش عمل کنند.

فلاحت‌پیشه همچنین با اشاره به نقش ثبات ساز جمهوری اسلامی در منطقه و از جمله در مبارزه با تروریسم و گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه پر آشوب خاورمیانه که در راستای محافظت از امنیت ملی کشورهای اروپایی نیز هست، ابراز امیدواری کرد که نروژ با پیوستن هر چه سریعتر به سازوکار اروپایی اینستکس و حمایت واقعی از برجام به توسعه صلح و امنیت در منطقه کمک کند.
خانم اریکسون سوریده وزیر خارجه نروژ نیز در این دیدار با اعلام حمایت مجدد این کشور از برجام و ابراز نگرانی از برخی تحولات اخیر در منطقه عنوان کرد: نروژ امیدوار است که همه طرف‌های درگیر در تحولات منطقه با خویشتنداری به کاهش بیش از پیش تنش‌های موجود در منطقه حساس کمک کنند.

وزیر خارجه نروژ همچنین با اشاره به بررسی سازوکار اینستکس توسط دولت این کشور برای الحاق به آن ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن زمینه‌های لازم حضور شرکت‌های نروژی در ایران استمرار یافته و دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه فیمابین همکاری‌های اقتصادی را نیز بیش از گذشته توسعه دهند.

هیأت پارلمانی ایران (سه‌شنبه) نیز با رئیس و اعضای کمیسیون ‌سیاست خارجی مجلس نروژ در خصوص مهمترین مسائل و تحولات بین‌المللی و همکاری‌های ‌پارلمانی فیمابین جمهوری اسلامی ایران و نروژ دیدار و گفت‌وگو کرد.

این هیأت همچنین در جمع ایرانیان مقیم نروژ حضور یافته و با آنها دیدار کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید