کاهش شکار فیل‌ها در آفریقا

    کد خبر :547563

طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله “Nature Communications”، میزان شکار فیل‌ها در آفریقا در حال کاهش است.

میزان مرگ و میر سالیانه فیل‌ها به دست شکارچیان در آفریقا از میزان بالای بیش از ۱۰ درصد در سال ۲۰۱۱ میلادی به کمتر از چهار درصد در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده است اما محققان هشدار داده‌اند سطوح فعلی هنوز ناپایدار بوده و می‌تواند مشکلاتی را برای آینده حیوانات این قاره ایجاد کند.

تخمین زده می‌شود که ۳۵۰ هزار راس فیل در آفریقا باقی مانده باشد اما هر ساله بین ۱۰ تا ۱۵ هزار راس فیل شکار شده و از پا درمی‌آیند.

یک تیم از دانشگاهیورک“، دانشگاه “فرایبورگ” و کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های در معرض خطر داده‌هایی از ۵۳ سایت محافظت شده را در ۲۹ کشور بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷ میلادی تجزیه و تحلیل کرده است.

به گزارش ایسنا، این تیم شاهد کاهشِ میزان مرگ و میر سالیانه یا همان درصد فیل‌هایی که هر ساله به دلیل شکار کشته می‌شوند، بوده و دریافته که این کاهش با کاهش تقاضای عاج در سراسر چین مرتبط است که ممکن است به دلیل قیمت بالای این عاج‌ها و رکود اقتصادی در چین رخ داده باشد. این کاهش تقاضا پیش از معرفی ممنوعیت تجارت عاج در چین که در سال ۲۰۱۷ میلادی شروع شد، رخ داده است.

به نوشته روزنامه گاردین، هم‌چنین تفاوت‌های بین میزان شکار در سایت‌های مختلف با سطوح فساد و فقر در آن مناطق ارتباط داشته است. محققان خواستار تداوم سرمایه‌گذاری‌ها در اجرای قانون برای کاهش شکارها در کنار تلاش برای کاهش تقاضای عاج و مقابله با فساد و فقر شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید