مکرون: در عراق می مانیم

    کد خبر :54747

رئیس جمهوری فرانسه با حضور در وزارت دفاع ضمن اعلام خبر افزایش بودجه ارتش از سال 2019، از ادامه حضور این کشور در عراق گفت.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، امانوئل مکرون طبق سنت دیرینه در این کشور یک روز پیش از برگزاری مراسم روز ملی (چهاردهم ژوئیه) به وزارت دفاع رفت.

وی گفت: با هماهنگی نخست وزیر، از سال 2018 بودجه ارتش افزایش خواهد یافت و اعتبار بودجه وزارت دفاع به سی و چهار میلیارد و دویست میلیون دلار خواهد رسید که ششصد و پنجاه میلیون یورو از این بودجه به عملیات خارجی ارتش اختصاص خواهد یافت. دویست میلیون یورو از بودجه صرف افزایش حمایت از نظامیان در هرکجا که اعزام خواهند شد، می شود.

رئیس جمهوری فرانسه مدعی شد: توانایی نظامی ما نقشی کلیدی ایفا کرده و به همین دلیل دستیابی وزارت دفاع ما به ابزارهای لازم مسئله ای بسیار مهم است. این هدف اصلی قانون بودجه نظامی بین سال های دو هزار و نوزده تا دو هزار و بیست و پنج خواهد بود. این قانون بی سابقه خواهد بود، چرا که دیگر شاهد پایان کاهش بودجه نبوده، بلکه شاهد افزایش تلاش های نظامی کشور خواهیم بود.

مکرون سپس به مشارکت فرانسه در اقدامات ائتلاف بین المللی علیه داعش که به کاهش قابل توجه توان این گروه منجر شده اشاره کرد و افزود: در عراق موصل پس از نبردهای دشوار از دست داعش خارج شد. این مرحله مهمی بود. اما باید در برقراری صلح پایدار نیز پیروز شویم، باید چگونگی حضورمان در دراز مدت را مشخص کنیم. چرا که پیروزی در این نبرد، برای برقراری ثبات در این کشور کافی نیست. مکرون در بخش دیگری از سخنان خود گفت: من تا پایان ماه جاری به یکی از پایگاه های هوایی فرانسه حضور خواهم یافت. از نظر من ملاقات با شما نظامیان و تشویق شما یک اولویت است. چرا که منافع و تضمین امنیت مان در گروی پیروزی عملیاتی که انجام می دهیم، قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید