اعمال محدودیت‌های آبیِ جدید در سیدنی

    کد خبر :547121

سیدنی از روز گذشته (سه‌شنبه) نخستین محدودیت‌های عمده آبی خود را پس از یک دهه اعمال کرد و در پی خشکسالی بی‌سابقه این شهر، محدودیت‌های مصرف آب برای خانه‌ها و کسب و کارها تعیین شد.

دولت نیو ساوث ولز اعلام کرده که آب‌های زیرزمینی در منطقه بزرگ‌ سیدنی ، از دهه ۱۹۴۰ میلادی تاکنون کمترین گردش را داشته و محدودیت‌های آبی از هفته آینده اجرایی خواهند شد.

مقامات این ایالت جنوب شرقی با اشاره به این که خشکسالی‌های منطقه‌ای نیو ساوث ولز به میزانی بی‌سابقه رسیده است، اظهار داشته‌اند که محدودیت‌های آبی در سیدنی به این معنی است که خانوارها در سراسر ایالت در تلاش برای حفظ آب هستند.

در صورتی که خانه‌ها و کسب و کارها از سیستم آب‌دهی با آب آشامیدنی برای آبیاری باغ‌ها و باغچه‌های خود استفاده کنند به ترتیب تا ۲۲۰ و ۵۵۰ دلار استرالیا جریمه خواهند شد.

استرالیا از دسامبر گذشته تا فوریه، گرم‌ترین تابستان خود را پشت سر گذاشته است.

مدیریت آب این کشور در انتخابات اخیر پس از کشته شدن انبوهی از ماهی‌های سیستم رودخانه‌ای ماری-دارلینگ که مقامات در آن اتفاق به کاهش جریان آب و میزان اکسیژن پایین در این حوضه آبی متهم شدند به موضوعی داغ مبدل شده است. دانشمندان نیز خشکسالی شدید در شرق استرالیا را عامل این مرگ و میرها دانسته‌اند.

به گزارش ایسنا، استرالیا با این الگوهای شدید آب و هوایی همراه با آتش‌سوزی‌های طبیعی، سیل و خشکسالی که اغلب در طول ماه‌های تابستانی به وقوع می‌پیوندد، غریبه نیست.

سیدنی آخرین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی نیز برخی محدودیت‌های آبی را اعمال کرده بود از جمله اجبار به استفاده از کلاهک‌ها برای شیرهای آب در میان خشکسالی شدیدی که بیشتر شهرهای بزرگ استرالیا را درگیر کرده بود و در بخش‌هایی از این کشور بیش از یک دهه به طول انجامید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید