روحانی اصلاً برنامه‌ای برای اختیاراتی که می‌خواهد اعلام نمی‌کند

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ ۹:۳۳
    کد خبر :547033

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور به ۵۰درصد از قوانین مصوب مجلس عمل نکرده است، گفت: مشکل آقای روحانی نداشتن اختیارات نیست، بلکه مشکل ایشان استفاده از نیروهای شکسته خورده است.
حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به درخواست حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برای داشتن اختیارات بیشتر گفت: اختیارات رؤسای سه قوه در قانون اساسی مشخص شده و آقای روحانی هم به اندازه کافی از اختیارات لازم برخوردار است، منتها آقای روحانی خود در کارهایش سهل‌انگاری دارد.

وی افزود: آقای روحانی هیچگاه و هیچ‌وقت با نمایندگان مجلس جلسه‌ای نداشته است؛ الان سه سال و نیم است که من نماینده مجلس هستم آقای رئیس‌جمهور هیچگاه با ما نمایندگان جلسه‌ای نداشته و هرچه درخواست برای این موضوع داده‌ایم رد شده است. وقتی آقای روحانی با نماینده مجلس ارتباط ندارد و حرف‌‌ها را نمی‌تواند و نمی‌خواهد بشنوند در نتیجه با مردم ارتباطی ندارد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: آقای رئیس جمهور افرادی را دور و بر خود جمع کرده است که افرادی خسته، ناتوان، فرتوت و مربوط به دهه‌های ۵۰ و ۶۰ هستند. این نیروها، نیروهای ناتوان هستند و نمی‌توانند در کار موفق باشند.

نوروزی خاطرنشان کرد: در بحث برجام و مذاکرات اختیارات به آقای روحانی داده شد؛ هر آنچه آقای روحانی در فکر خود ترسیم می‌کرد و جلساتی که در کاخ سعدآباد با خارجی‌ها داشت همان را ادامه داد و مجلس و نظام و رهبری خواسته‌های آقای روحانی را تأیید کردند، اما وی ره به جایی نبرد و علت آن هم این است که آقای روحانی نمی‌خواهد جهادی عمل کند.

وی افزود:‌ آقای روحانی می‌خواهد با فرمول‌های مذاکراتی و تکنوکراتی عمل کند و این فرمول‌های رو به شکست است چرا که جمهوری اسلامی ایران یک کشور جهادی است؛ آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره نظام اسلامی را تهدید می‌کنند و لازم است تا رئیس جمهور کمر همت ببندد و جهادی عمل کند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: راه موفقیت آقای رئیس‌جمهور این است که به نیروهای جوان، با انگیزه و انقلابی روی بیاورد و با مردان اهل اندیشه و فکر مشورت داشته باشد و از این رهگذر، مشکلات مملکت را حل کند و اینکه آقای روحانی خود را محدود کرده و ارتباطی با مجلس و نخبگان کشور و نیز جوانان کشور و دانشگاه‌ها ندارد، نتیجه‌اش همین است که امروز می‌بیند.

نوروزی خاطرنشان کرد: آقای روحانی چه اختیارات دیگری می‌خواهد؟ آقای رئیس جمهور اگر اهل کار است اختیارات قوه مجریه کلاً در اختیار وی است و با وجود این هنوز به ۵۰درصد از قوانین مصوب مجلس عمل نکرده است. آقای روحانی اگر می‌خواهد موفق شود باید به برنامه ششم توسعه عمل کند که عمل نکرده است. اگر می‌خواهد موفق شود باید به قوانین موضوع موجود در مسائل مختلف عمل کند.

وی افزود: آقای روحانی که می‌گوید اختیارات می‌خواهم، چه اختیاراتی می‌خواهد؟ این اختیارات را برای چه و کجا می‌خواهد؟ و چگونه می‌خواهد؟ آقای روحانی باید همه اختیاراتش را در ظرفیت قانون اساسی به کار بگیرد. آقای روحانی اصلاً برنامه‌ای برای اختیاراتی که می‌خواهد اعلام نمی‌کند و فقط می‌گوید که اختیارات می‌خواهد.

نوروزی اظهارداشت: آقای روحانی در دوره دوم ریاست جمهوری خود به سیاسی‌کاری روی آورده است؛ ایشان با مجلس سر جنگ دارد، وزیر تعاونی را که ما استیضاح کرده‌ایم و آدم موفقی نبوده است، می‌خواهد سخنگوی دولت کند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس خاطرنشان کرد: شکست آقای روحانی به این خاطر است که از نیروهای شکست‌‌خورده استفاده می‌کند. راه حل مشکلات مملکت، گرفتن اختیارات بیشتر نیست. راهکار این است که باید به نیروهای جوان مملکت توجه شود. خود آقای روحانی در دوران جنگ و اول انقلاب حدود ۳۰ سال داشته و آن نیرو، نیرویی توانمند است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید