المیادین: عبدالمهدی به‌زودی به تهران و واشنگتن سفر می‌کند

    کد خبر :546943

شبکه المیادین لبنان گزارش داد که نخست‌وزیر عراق به زودی به ایران و آمریکا سفر خواهد کرد.

این شبکه سه‌شنبه (هفتم خرداد) به نقل از خبرنگار خود در عراق گزارش داد که «عادل عبدالمهدی»، در آینده نزدیک به تهران و واشنگتن سفر خواهد کرد.

دولت عراق بارها با ابراز نگرانی از تحولات و تنش اخیر در منطقه، از آمادگی بغداد برای میانجیگری بین تهران و واشنگتن خبر داده است.

عراق همچنین جزو کشورهای است که مشمول معافیت‌های تحریمی آمریکا علیه ایران است. به رغم هشدارهای واشنگتن علیه بغداد در خصوص تبادلات تجاری و روابط اقتصادی، کاردار سفارت آمریکا در بغداد اخیرا اعلام کرد که معافیت های خرید انرژی عراق از ایران ادامه خواهد داشت.

تحریم‌های آمریکا علیه ایران پس از آن بازاعمال شد که در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که کشورش را از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌کند. از آن پس، عراق همواره به‌دنبال کسب معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران بوده است.

عراق وابستگی زیادی به خرید انرژی از ایران و واردات کالاهای مختلف از این کشور دارد. مقامات عراقی بارها گفته‌اند که با تحریم‌های آمریکا علیه ایران همراهی نخواهند کرد. نخست‌وزیر عراق دسامبر گذشته تصریح کرده بود: «ما بارها و بارها موضع خود را در رابطه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران تکرار کردیم، عراق بخشی از آنها نخواهد بود.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید