زهرا صدر اعظم نوری مطرح کرد

فرصتی برای تغییر سبک زندگی و کاهش تولید زباله

    کد خبر :546893

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: کاهش تولید زباله در نتیجه فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی میسر می‌شود و امیدواریم این امر در دوره کنونی تحقق بیشتری یابد.

در روزهای اخیر، خبر از کاهش هزار تنی میانگین تولید پسماند در ۹ ماه پایانی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه، خبر خوشحال کننده‌ای بود هر چند که علت این امر شرایط اقتصادی بیان شد. با این وجود کاهش تولید زباله یکی از اهدافی است که مدیریت شهری به ویژه از دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران به دنبال آن بوده است.

زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران این موضوع را یک فرصت دانست و گفت: شرایط اقتصادی یکی از دلایل این مهم بوده نه دلیل اصلی آن اما می‌توانیم از این شرایط یک فرصت بسیار خوب بسازیم.

نوری افزود: کاهش تولید زباله به عواملی از جمله ثبت دقیق اطلاعات و تفکیک زباله بستگی داشته و نیز تغییر سبک زندگی شهروندان و فرهنگ سازی های صورت گرفته و همانطور که اشاره شد قدرت خرید مردم و ما می‌توانیم از این شرایط بهترین استفاده را انجام دهیم.
وی ادامه داد: جلوگیری از ورود پسماندهای حجیم و الکتریکی به مجتمع پردازش و دفع و جدا سازی این پسماندها در سطح مناطق اقدام خوبی بوده که از سوی شهرداری صورت گرفته و در کاهش تولید زباله اثر گذار بوده است.

به گزارش مهر، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورا همچنین افزود: تغییر در سبک زندگی و توجه هر چه بیشتر شهروندان به اصلاح الگوی مصرف را یکی دیگر از دلایل کاهش تولید پسماند بوده که می‌توان گفت اقدامات فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی و تفکیک زباله از مبدا که از سوی مدیریت شهری به کار گرفته شده مثمر ثمر بوده است. البته این پایان راه نیست و باید تا رسیدن به نقطه مطلوب تلاش بیشتری به خرج داد.

نوری همچنین تصریح کرد: هر چقدر الگوی مصرف درست و کمتر باشد طبیعتاً پسماند کمتری تولید خواهد شد و ما می‌بایست به نقطه‌ای برسیم که کمترین میزان دور ریز را داشته باشیم و باید به این فرهنگ برسیم تا بتوانیم از منابع درست استفاده کنیم. در این امر نیازمند مشارکت اجتماعی شهروندان هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید