مدیرکل انتقال خون استان تهران اعلام کرد

حضور ۲۰ هزار نفری پایتخت نشینان در مراکز اهدای خون

    کد خبر :546869

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: بیش از بیست هزار نفر از مردم پایتخت در بیست و یک روز گذشته از ماه مبارک رمضان ۱۳۹۸ به مراکز اهدای خون استان تهران مراجعه کردند.

سیدمرتضی طباطبایی با اشاره به مراجعه حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر به مراکز اهدای خون در دومین شب قدر، گفت: در بازه زمانی بیست و یک روز گذشته از ماه مبارک رمضان، پایتخت نشینان با ثبت بیش از بیست هزار مراجعه و اهدای ۱۶ هزار و ۱۹ واحد خون برای نجات جان بیماران، روزهای مبارکی را پشت سر گذاشتند.

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به حضور اهداکنندگان خون در دسته بندی های مختلف، افزود: هفت هزار و ۱۴۵ نفر از اهداکنندگان خون در این مدت از اهداکنندگان مستمر خون بودند که حداقل در سال، دوبار خون اهدا می کنند و با سهم ۴۷ درصدی در رتبه اول قرار گرفتند.

وی ادامه داد: اهداکنندگان باسابقه که در پرونده خود سابقه اهدای خون در گذشته را دارند با ثبت چهار هزار و ۹۳۲ واحد خون و سهم ۳۲ درصدی، حائز رتبه دوم دسته بندی اهداکنندگان خون شدند و کسانی که برای اولین بار به حلقه اهداکنندگان خون پیوستند نیز با سه هزار و ۲۸۵ واحد خون و سهم ۲۱ درصدی در جایگاه بعدی ایستادند.

طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: ۸۰۴ نفر از تهرانی ها نیز با اهدای پلاسما و ۴۰۳ نفر نیز با اهدای پلاکت، توانستند در این بخش هم ما را در تامین فرآورده های خونی مورد نیاز بیماران یاری کنند.

بنابراین گزارش مراکز جامع اهدای خون وصال، تهرانپارس، ستاری و شهرری سه شنبه هفتم خرداد در سومین شب قدر تا ساعت ۲۴ فعال هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید