تشخیص “باغ” بودن برای ملک خیابان فردوسی

    کد خبر :546569

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آرا ملک ۶۶۵ متری واقع در خیابان فردوسی را به عنوان «باغ» تشخیص داده است.

در یکصد و چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اعضای این شورا در بررسی پرونده‌ای با مساحت ۶۶۵ متر مکعب واقع در خیابان فردوسی منطقه ۱۲ مبنی بر باغ بودن و یا نبودن این ملک در نهایت با ۱۱ رای موافق از ۱۷ عضو حاضر در این جلسه با نظر کمیسیون مبنی بر باغ بودن این ملک موافقت کردند.

در جریان بررسی این پرونده محمد سالاری – نماینده شورای اسلامی شهر تهران در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران – گفت‌: این ملک واقع در خیابان فردوسی بر اساس نظریه کمیسیون ماده ۷ آیین‌نامه‌ اجرایی ماده «یکم» قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، باغ تشخیص داده شده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در ادامه این جلسه ناهید خداکرمی به عنوان موافق تشخیص بنای این ملک گفت‌: در سند این ملک آمده است که این ملک «باغچه» است. این لفظ در حقیقت یعنی «باغ کوچک». لذا بر اساس سند این ملک باغ کوچک محسوب می‌شود و در نتیجه‌ باغ است.

در ادامه مرتضی الویری در مخالفت با باغ بودن این ملک خاطر نشان کرد: باید به درختان موجود توجه کنید. وضعیت فعلی این زمین و تعداد درختانی که در آن وجود دارد با شاخص‌های حداقلی باغ بودن ملک تطابق ندارد. لذا این ملک باغ نیست.

به‌ گزارش ‌مهر، زهرا صدر اعظم نوری نیز در موافقت با «باغ» بودن این ملک گفت‌: قطعا سند یک ملک تعیین کننده است و زمانی که «باغچه» برای ملکی عنوان می‌شود در حقیقت یعنی این زمین باغ است و تنها می‌تواند در حد یک خانوار در آن ساخت و ساز کنند. اگر رای غیر باغ به این زمین داده شود، یعنی همین تعداد درخت موجود نیز از بین خواهد رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید