آبگیری سد مخزنی قزلداش خراسان شمالی با حضور وزیر نیرو آغاز شد

    کد خبر :54655

با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو، استاندار خراسان شمالی و شماری از مسئولان آبگیری از سد مخزنی قزلداش که تاکنون 1100 میلیارد ریال برای آن هزینه شده در شهرستان راز و جرگلان آغاز شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: سد مخزنی قزلداش در شهرستان راز و جرگلان در فاصله 170 کیلومتری شهر بجنورد قرار دارد که با هدف تامین آب آشامیدنی، آب کشاورزی و آب مورد نیاز صنعت اجرایی شده است.
سید ابراهیم علوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مخزن این سد گنجایش 12 میلیون و 240 هزار متر مکعب آب را دارد.
وی گفت: این سد از نوع خاکی با هسته رسی است و توان تنظیم سالانه هفت میلیون و 700 هزار متر مکعب را دارد، شبکه آبیاری این سد 560 هکتار از زمین های منطقه را زیر پوشش خواهد برد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: برای اجرای طرح سد و شبکه قزلداش تاکنون بیش از یکهزار و 100 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و تکمیل آن 380 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
علوی تصریح کرد: عملیات اجرایی سد قزلداش در سال 89 آغاز شده است و تاکنون حدود 88 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
استان خراسان شمالی شش سد با مجموع توان ذخیره 250 میلیون متر مکعب آب در دست بهره برداری دارد، توان تنظیم آب توسط این سدها 165 میلیون متر در سال است، این استان همچنین 11 بند انحرافی نیز دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید