بیشترین بارش‌های بهاری سهم کدام استان‌ها می‌شود؟

    کد خبر :546494

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش هشت درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر گفت: فردا (۸ خردادماه) بیشترین مقدار بارش برای استان‌های مازندران، گلستان، شرق تهران، ارتفاعات استان‌های سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه اظهارکرد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی طی پنج روز آینده در استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی شمال شرق، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز، شرق، جنوب و جنوب شرق کشور بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به پربارش‌ترین استان‌ها طی امروز و فردا گفت: بیشترین مقدار بارش امروز (۷ خرداد) در شرق مازندران، شرق استان تهران، غرب خراسان شمالی و ارتفاعات استان‌های گلستان و سمنان است. فردا (۸ خرداد) بیشترین بارش در شرق مازندران، گلستان، شرق استان تهران و ارتفاعات استان‌های سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و کرمان پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: پس‌فردا ( ۹ خرداد) بیشترین مقدار بارش در شرق استان تهران، شرق خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال اصفهان و ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان و سمنان خواهد بود.

به گفته وظیفه، امروز (۷ خرداد)، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان وقوع تندباد موقتی دور از انتظار نیست که در برخی از این مناطق احتمالاً با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز و فردا (۷ و۸ خرداد) دمای هوا در سواحل دریای خزر بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد همچنین روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه (۷ تا ۹ خرداد) وزش باد شدید در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور به‌خصوص در منطقه زابل سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.
وضعیت جوی تهران از امشب تا پس‌فردا

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه آسمان امشب تهران نیمه ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد خواهد بود، گفت: فردا (۸ خرداد) هوای تهران کمی ابری، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید با احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. فردا دمای تهران در گرمترین زمان به ۳۱ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

وظیفه در پایان گفت: پس‌فردا (۹ خرداد) آسمان تهران نیمه ابری، در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که گرم‌ترین و خنک‌ترین دمای تهران در این روز ۲۹ و ۱۹ درجه سانتیگراد باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید