واکنش بورس‌های آسیایی به انتخابات اروپا

    کد خبر :546442

در روزی که بورس‌های آمریکا و اروپا تعطیل بودند، بورس‌های آسیایی مسیر صعودی را از سر گرفتند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا؛ عملکرد خوب دیروز بورس‌های اروپایی و نتایج نسبتاً امیدوارکننده نتایج انتخابات پارلمان اروپا باعث شد تا بورس‌های آسیایی امروز روز خوبی را سپری کنند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ژاپن از تمایلش برای حل و فصل سریع مسائل تجاری با ژاپن خبر داد و از وعده توکیو برای افزایش واردات کالا از آمریکا خبر داد. پایگاه خبری “اوکازان” ژاپن در گزارشی نوشت: امروز بورس توکیو در محدوده حمایتی قدرتمندی قرار دارد و دیدار ترامپ از ژاپن باعث تقویت جایگاه شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن خواهد شد که خبر خوبی برای بازار است.

در روزی که بورس‌های لندن و نیویورک به دلیل تعطیلات عمومی بسته بودند، شاخص “نیک کی ۲۲۵” بورس توکیو با ۰.۴ درصد افزایش در سطح ۲۱ هزار و ۲۷۶.۴۶ واحد تا پایان معاملات اولیه قرار گرفت. خبر مثبت دیگر مربوط به تصمیم شرکت چینی علی بابا برای سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری جدید در هنگ کنگ بود که باعث شد شاخص “هانگ سنگ” بورس هنگ کنگ با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۷ هزار و ۳۷۷.۷۶ واحد و شاخص “شانگهای کامپوزیت” بورس چین با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۹۱۰.۴ واحد برسند.

جفری هالی، کارشناس ارشد بازار در مؤسسه “اواندا” گفت: خبر هیجان آوری برای هنگ کنگ و شاید نشانه‌ای از این که شرکت‌های چینی به دنبال تأمین مالی داخلی خواهند رفت تا اینکه بیش از پیش به منابع مالی نامطمئن آمریکایی تکیه کنند.

در دیگر مناطق، شاخص بورس سئول کره جنوبی ۰.۱ درصد و شاخص بورس سنگاپور ۰.۴ درصد بالا رفتند. در مالزی، استرالیا، نیوزلند و فیلیپین نیز شاخص‌ها صعودی بودند. در پیش بودن طوفان‌های موسمی در اقیانوس آرام و افزایش تقاضا برای خرید احتیاطی نفت باعث شد تا هر بشکه نفت “وست تگزاس اینتر مدیت” آمریکا با ۵۳ سنت افزایش به ۵۹.۱۶ دلار برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید