تاثیر «بِرند» مدارس غیرانتفاعی بر شهریه‌ها

    کد خبر :546434

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به الگوی شهریه مدارس غیر دولتی، گفت: متناسب با این الگو، هزینه شهریه مدارس غیردولتی متناسب با هزینه‌های تمام شده و بر اساس برنامه‌هایی که مدارس غیردولتی ارائه می دهند، مشخص می‌شود.

مجتبی زینی وند با اشاره به اینکه چند سال است برای شهریه مدارس غیر دولتی، الگویی تدوین شده است، گفت: متناسب با این الگو، هزینه شهریه مدارس غیردولتی متناسب با هزینه‌های تمام شده و بر اساس برنامه هایی که مدارس غیر دولتی ارائه می دهند و هزینه‌هایی که مدارس غیر دولتی برای هر برنامه به عنوان هزینه تمام شده داشتند، مشخص می شود.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته، مدارس غیر دولتی با چالش‌هایی مواجه شدند، در عین حال بیان کرد: واقعیت این است با الگویی که تدوین شده، شهریه‌هایی که برای مدارس غیر دولتی مشخص شده، این شهریه نزدیک به هزینه‌هایی است که مدارس غیر دولتی دارند.

رئیس سازمان و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تعداد متخلفین از الگوی مد نظر، عنوان کرد: سال گذشته ما در کل شهر تهران، حدود ۳۶ مدرسه غیر دولتی داشتیم که عدول از الگو و انحراف از قوانین و مقررات و دستورالعمل هایی داشتند که ما استعلام کردیم و برخوردهایی شد.

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد افزود: امسال هم با استقرار تیم های نظارتی و با سامانه‌ای که راه اندازی کردیم، انتظار داریم که بتوانیم آن تعداد معدود موسسین غیر دولتی که تخلف کردند را به حداقل برسانیم. امسال حدود ۱۰ الی ۱۲ مدرسه را شناسایی کردیم که شهریه‌های اضافی گرفتند.

زینی وند در خصوص میزان سقف شهریه دریافتی در مدارس بیان کرد: بالاترین میزان شهریه ابتدایی ما در شهر تهران ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. در مقطع متوسطه اول ۱۱ میلیون و در دوره متوسطه دوم حدود ۱۵ میلیون تومان است البته این رقم به غیر از پایه دوازدهم است چون در دوره دوازدهم کلاس های فوق العاده برگزار می شود.

وی درباره میزان افزایش شهریه به نسبت سال گذشته گفت: میزان افزایش شهریه‌ها در مدارس با همدیگر فرق می کنند اما سقف اضافی شهریه، بر اساس قانون بیشتر از نرخ تورم رسمی کشور که توسط بانک مرکزی اعلام می شود، نداشتیم. بانک مرکزی تورم را حدود ۳۰ درصد اعلام کرده ولی ما کمتر از این میزان افزایش قیمت داشته ایم.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان و مرکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش به مدارس برند و شاخص در این حوزه و میزان شهریه آن‌ها اشاره و اظهار کرد: مدارسی برند شده‌اند و اولیاء سعی می کنند فرزندانشان را هر طوری که شده آنجا ثبت نام کنند و ما نیز نظارت خود را بر این مدارس سخت‌گیرانه‌تر خواهیم کرد، البته بر اساس الگو این مسئله را در نظر گرفته‌ایم و میزان سقف‌ها را بر اساس برند در نظر گرفته‌ایم و متناسب با برنامه‌هایی که ارائه شده و خدماتی که موسس می دهد، شهریه مشخص شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید