هشدار یارنزدیک علی لاریجانی درباره بازگشت حقوق‌های نجومی

  • سیاسی
  • سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ۹:۴۸
    کد خبر :546369

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس می گوید اگر دولت در زمینه اجرای مصوبه افزایش حقوق ها ابهام دارد، می توان نسبت به رفع آن اقدام کرد.

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس درباره احتمال بازگشت حقوق های نجومی به دنبال بخشنامه افزایش حقوق های دولت، گفت: نباید اجازه دهیم که بازگشت حقوق های نجومی اتفاق بیافتد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مصوبه مجلس اظهارداشت: اساس مصوبه مجلس این بود چهارصد هزار تومان فارغ از میزان حقوق، به همه حقوق بگیران دولت اضافه شود، در بخش 10 درصد هم گفته شده بود که دولت می تواند چنین ضریبی را اعمال کند، یعنی 400 هزارتومان انجام شود و در بخش 10 درصد، دولت متناسب با بودجه کشور برآورد کند چه ضریبی می تواند اضافه کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تاکید کرد: بنابراین مصوبه مجلس به این معنا نیست که حقوق های خیلی کلان، افزایش زیادی داشته باشند، به نظر می رسد دولت باید در این بخش با تدبیر عمل کند.

وی با اشاره به صحبت هایی که با رئیس سازمان برنامه و بودجه کل کشور داشته، گفت: دولت در صدد است قانون را رعایت کند و بر این اساس حرکت کند، منتظر هستیم مصوبه مجلس و قانون که کاملا برای نمایندگان شناخته شده است، به دقت اجرایی شود.

جلالی در ادامه گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه نمایندگان درباره قانون افزایش حقوق ها ذهنیت دارند و می دانند به چه موضوعی رای داده اند، اظهار داشت: از این رو انتظار می رود که در دولت عین مصوبه مجلس اجرایی می شود.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در این باره که گفته می شود مصوبه افزایش حقوق های ابهام آمیز است، گفت: اگر دولت در زمینه اجرای این مصوبه ابهام داشته باشد می توان نسبت به ابهام زدایی و رفع آن اقدام کرد، با این حال به نظر می رسد نباید ابهام زیادی داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید