آیا دستور عبور اصلاح طلبان از حسن روحانی صادر شده است؟

  • سیاسی
  • سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ۹:۱۸
    کد خبر :546338

اصلاح‌طلبان همراه با نقد از روحانی حمایت خواهند کرد و به خاطر تعهدی که به پایگاه رای مردم داشته‌اند انتقاداتشان را شفاف‌تر اعلام کرده‌اند.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره اظهارات اخیر علی صوفی مبنی براینکه حسن روحانی بهتر است از ریاست جمهوری استعفا دهد، به نامه‌نیوز گفت: اظهارات اخیر آقای صوفی هیچ ارتباطی با موض‌ گیری و تشکیلات جبهه اصلاحات و رهبری این جبهه ندارد. ایشان نظر شخصی خودش را داده است.

او ادامه داد: رویه اصلاح‌طلبان همواره حمایت همراه با انتقاد از حسن روحانی بوده و هرچه که گذشته این انتقادات شفاف‌تر شده است. در ادامه هم همینطور است؛ یعنی اصلاح‌طلبان همراه با نقد از روحانی حمایت خواهند کرد و به خاطر تعهدی که به پایگاه رای مردم داشته‌اند انتقاداتشان را شفاف‌تر اعلام کرده‌اند. اما به هیچ عنوان بزرگان جبهه اصلاحات هیچ صحبت یا پیشنهادی به حسن روحانی مبنی بر توصیه یا تقاضای به استعفا نداشته‌اند. هیچ کدام از اعضا و اصلاح‌طلبان و عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان چنین موضعی نداشته‌اند.

ناصری با بیان اینکه آقای خاتمی اگر نظری داشته باشند خودشان به صراحت مطالب را مطرح می‌کنند یا دفترشان موضع گیری می‌کند، می‌گوید: «لذا هر نقل قولی از سمت ایشان هیچ مبنایی ندارد. آقای صوفی گه گاهی از این اظهارنظرها می‌کند و فکر نمی‌کنم اصلاح‌طلبان به این مواضع ایشان اقبالی داشته باشند. اصلاح‌طلبان براین باور هستند که حسن روحانی باید با اقتدار کارش را تا سال 1400 ادامه بدهد.»

او ادامه می‌دهد: «همیشه دیدگاه اصلاح‌طلبان به جهت تعهدی که به جامعه رای اصلاح گرایانه روحانی داشته، این بوده که مواضع انتقادی خود را داشته باشند. حتما پیگیری جدی برخی مسایل از ناحیه روحانی یکی از مطالبات جدی اصلاح‌طلبان است که همچنان بر آن اصرار دارند. این موضوعات از نقاط ضعف حسن روحانی به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی است. ایشان در این زمینه‌ها کوتاهی کرده و اصلاح‌طلبان هم این موضوعات را بارها مطرح کرده‌اند. انتظار داشتیم که روحانی حداقل درباره این موضوعات جدی‌تر باشد.»

روحانی می‌گوید: «هنوز درباره اصل انتخابات 98 و شرایط و ضمایمش هنوز وارد هیچ موضوعی نشده و اظهارنظرهای آقای صوفی درباره قرار نگرفتن وزرای جدا شده از دولت در لیست اصلاح‌طلبان، کاملا نظر شخصی ایشان است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید