اختلال در عملیات‌های نفتی پرو در پی وقوع زلزله‌ ۸ ریشتری

    کد خبر :546102

مقامات پرو از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دست‌کم ۱۱ نفر دیگر، تخریب تعدادی از ساختمان‌ها و هم‌چنین مختل شدن برخی از عملیات‌های نفتی در پی وقوع زمین لرزه‌ ۸ ریشتریِ روز گذشته (یک‌شنبه) خبر دادند.

این زمین‌ لرزه که قوی‌ترین زلزله‌ پرو از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون بوده در سراسر این کشور و هم‌چنین کشورهای همسایه آن از جمله اکوادور و کلمبیا احساس شده است.

زمین‌ لرزه در منطقه‌ای با تراکم پایین جمعیتی به نام “لورتو” واقع در شمال “آمازون” در پرو به وقوع پیوسته است.

مارتین ویسکارا، رییس جمهوری پرو اعلام کرده که شدیدترین لرزه‌های این زلزله در شهرهای “یوریماگوآس” و “تاراپوتو” احساس شده اما همه مناطق جنگلی پرو را تحت تاثیر خود قرار داده است.

طبق اعلام مقامات اضطراری پرو در این زمین‌ لرزه یک نفر در اثر برخورد یک تخته سنگ با خانه‌اش جان خود را از دست داده، دست‌کم ۱۱ نفر زخمی شده و حدود ۵۰ خانه نیز ویران شده‌ است. هم‌چنین چندین مدرسه،‌ کلیسا، بیمارستان و کلینیک‌های مختلف آسیب دیده‌اند.

مسوولان یک شرکت نفت دولتی در پرو نیز اعلام کرده‌اند که این زمین لرزه منجر به نشت جزیی از یکی از لوله‌های پالایشگاه “تالارا” در ساحل اقیانوس آرام شده که البته تحت کنترل درآمده است. این شرکت در حال حاضر در حال بررسی آسیب‌های ناشی از این زلزله است.

تصاویر منتشر شده در تلویزیون پرو شکاف‌های بزرگ را در بزرگراه‌های شهر “کاخامارکا” و تَل‌های گِل و آوار را که به دنبال تخریب جاده‌ها ایجاد شده‌اند، نشان می‌دهند.

پرو در منطقه‌ای موسوم به “حلقه آتش” واقع شده است که بیشتر زلزله‌ها و فعالیت‌های لرزه‌ای جهان در آن رخ می‌دهد.

به گزارش ایسنا،زمین‌ لرزه روز گذشته (یک‌شنبه) در عمق حدود ۱۱۰ کیلومتری زمین و در حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شرق شهر “لاگوناس” و ۱۸۰ کیلومتری شرق شهر “مویوبامبا” به وقوع پیوسته است.

این زلزله در عین حال موجب قطعی برق در برخی از مناطق پرو شده است. قطع برق ناشی از این زلزله در اکوادور نیز رخ داده است.

بنا بر گزارش رویترز، این زمین لرزه ۸ ریشتری که برخی منابع خبری بزرگی آن را ۷.۵ ریشتر اعلام کرده بودند، هم‌چنین در اکوادور منجر به زخمی شدن دست‌کم هفت نفر، تشکیل گِلرود و نیز آسیب دیدن برخی از ساختمان‌ها شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید