رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت عنوان کرد؛

اعلام آمادگی وزارتخانه ها برای اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون

    کد خبر :546078

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، گفت: در حال حاضر ۲۰ وزارتخانه و دستگاه ملی برای کمک به اجرای بهتر بسیج ملی کنترل فشارخون در کشور اعلام آمادگی کرده اند.

علی اصغر فرشاد، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ وزارتخانه و دستگاه ملی برای کمک به اجرای بهتر بسیج ملی کنترل فشارخون در کشور اعلام آمادگی کرده‌اند و واحدهای خودشان را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده‌اند تا تیم‌های سیار سنجش فشارخون در این مجموعه‌ها مستقر شوند و نسبت به کنترل فشارخون پرسنل آنها اقدام کنند.

وی ضمن تاکید بر نقش مهم شهرداری تهران در اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون در سطح شهر تهران، گفت: اگر این طرح در تهران با موفقیت همراه باشد، به الگویی برای شهرستان‌های کشور تبدیل می‌شود و خوشبختانه نشستی با مدیران سلامت مناطق ۲۲ گانه و مدیر کل سلامت شهرداری تهران و نمایندگانی از مرکز بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت و سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران داشتیم.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با اشاره به چگونگی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در سطح تهران در این نشست، یادآور شد: خوشبختانه همه مدیران سلامت مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران اعلام آمادگی کردند که نه تنها خانه‌های سلامت محلات بلکه سراهای محله و ۱۸ درمانگاه و کلینیک تخصصی شهرداری تهران و همچنین میادین تره بار، مراکز پرتردد تهران مانند فروشگاه‌های بزرگ، پایانه‌ها و مترو برای استقرار ایستگاه‌های سیار طرح بسیج ملی کنترل فشارخون برای سنجش فشارخون قرار گیرد.

فرشاد ابراز امیدواری کرد با کمک شهرداری در سطح شهر تهران شاهد بسیج ملی همه جانبه برای کنترل فشارخون باشیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم شهرداری تهران اقداماتی را برای پیشگیری از بروز فشارخون آغاز کند و طرح‌هایی مانند سفره بدون نمکدان در دستور کار قرار گیرد تا سلامت شهروندان بیشتر تأمین شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید