حین وقوع طوفان چه باید کرد؟

    کد خبر :546041

طی دو روز گذشته در پایتخت شاهد وزش تندبادهای لحظه‌ای،همراه با بارش های پراکنده و رعد و برق بودیم. در برخی از موارد رعد و برق‌ها همراه با طوفان اتفاق می‌افتد و در ادامه با بارش باران همراه می‌شود، با انجام چند اقدام ساده می‌توان از وقوع حوادث طوفان جلوگیری کرد و یا خسارات و صدمات آن را به حداقل رساند.

بر همین اساس به شهروندان توصیه می‌شود در زمان طوفان در صورت امکان از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند و در خانه بمانند. خانه را بررسی کرده و اجسام معلق مثل گلدان‌ها، مجسمه‌ها، یا اشیاء رها شده در تراس و پشت بام را جمع آوری کنند. همچنین توصیه می‌شود که شهروندان از حضور در فضاهای باز خودداری کنند.

استفاده نکردن از موتورسیکلت و دوچرخه، عدم تردد در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق، کابل‌های فشار قوی نیز از دیگر توصیه‌های ایمنی مطرح شده حین وقوع طوفان است.

همچنین شهروندان توجه داشته باشند در صورتی که در خانه نیز حضور دارند باید از شیشه پنجره‌ها فاصله بگیرند و تمام درها، دریچه‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه دارند و به دلیل احتمال قطع برق از آسانسور استفاده نکنند.

دوری از پنجره‌های فلزی، وسایل رسانای برق و انرژی، کشیدن دو شاخه وسایل برقی از پریز، عدم تردد در محدوده تراس و پشت بام از دیگر توصیه‌ها به شهروندانی است که در منزل حضور دارند.

به گزارش ایسنا ، شهروندانی که در معابر و فضای باز هستند نیز باید از حصارها، دیوارها، تابلوهای تبلیغاتی، بنرها، داربست‌های فلزی، کابل‌های برق و… دوری کنند و در مجاورت این مکان‌ها مستقر نشوند. فاصله گرفتن از ساختمان‌هایی با نمای شیشه‌ای، پرهیز از رفتن به نقاط بلند و دوری از درختان هنگام وقوع صاعقه و رعد و برق، فاصله گرفتن از سیم‌های رها شده برق و عدم استفاده از پل‌های عابر پیاده در صورت تشدید طوفان از دیگر توصیه‌های عنوان شده است. شهروندان بهتر است پس از وزش طوفان به فضاهای سربسته رفته و تا پایان آن در همان محل مستقر شوند.

شهروندانی که حین وقوع طوفان در خودرو حضور دارند نیز باید از درختان، تیرهای برق و علائم راهنمایی و رانندگی فاصله گرفته و سرعت خودرو خود را به خصوص در بزرگراه‌ها کاهش دهند، با سرعت مطمئنه، فاصله طولی و عرضی مناسب حرکت کنند و در صورتی که شدت طوفان افزایش یافت خودرو را در جهت وزش باد و در مکانی مناسب متوقف کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید