حمله عارف به روحانی؛ این بار برای سهم خواهی: پیروزی روحانی مدیون ماست/ پیروز که می شوند همه زحمات ما یادشان می رود

    کد خبر :54604

عارف دست بردار نیست! همان کسی که در میان قحط الرجال سال های اخیر که براثر کناره گیری یا کنارگذاشتن برخی چهره های اصلی جریان اصلاحات، یکباره «مهم» شد! او حالا تصور می کند رییس یک جبهه بزرگ به نام اصلاح طلبان است؛ آنقدری که وقتی خاتمی در انتخابات اخیر، از او می خواهد لیست اصلاح طلبان را اصلاح کند، به گفته ی شکوری راد «کار را رها می کند و میرود» ؛ او حالا پس از انتخابات تصور می کند روحانی مدیون او و شورای کذایی اصلاح طلبان است و به دنبال سهم خواهی هایی هست که بار دیگر، نزاع و اختلاف را برمی انگیزد و ناراحتی مردم را موجب می شود. نکته ی جالب اینجاست که هرگاه او «انتظارات خود از روحانی» در مورد کابینه اینده را مطرح می کند، تاکید می کند که به دنبال «سهم خواهی نیستم»!

محمدرضا عارف رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بار دیگر، با ادبیاتی خارج از عرف و اخلاق، سهم خواهی «شورای عالی اصلاح طلبان» از دولت را علنی کرد و ضمن نثار کنایه ای تند به رییس جمهور روحانی ، گفت : بعضی‌ها پیروز می‌شوند یادشان می‌رود چه کسانی برایشان زحمت کشیدند و من این گله را دارم.

پیش از این برخی رسانه های نزدیک به عارف ادعا کرده بودند که به روحانی پیشنهاد شده است که عارف به عنوان وزیر علوم دولت دوازدهم مشغول به فعالیت شود. همچنین گفته می شود عارف دو روز قبل با روحانی جلسه ای در مورد کابینه داشته که پس از آن، رویکرد عارف نسبت به روحانی دچار تغییراتی شده است.

عارف در ادامه سخنانش در «نشست هم‌اندیشی شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان»، گفته است: در انتخابات اردیبهشت هیچ شکی نیست که پیروزی روحانی مدیون اصلاح‌طلبان است. خواهش ما در آستانه تشکیل دولت دوازدهم همراهی و هماهنگی با فراکسیون امید است .

جالب اینجاست که هرگاه عارف «انتظارات خود از روحانی» در مورد کابینه اینده را مطرح می کند، تاکید می کند که به دنبال «سهم خواهی نیستم»! اینجا نیز در ادامه می گوید: هیچ سهم‌خواهی نخواهیم داشت.
عارف در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر ما را دنبال نخود سیاه نفرستند قصد ما کمک کردن و ادامه راه است.

وی در عین حال گفت: انتظارمان از روحانی این است با شورای عالی اصلاح‌طلبان مشورت کند.
مردی که حاضر نشد در انتخابات 92 رسماً به سود روحانی کناره گیری کند!

درحالی عارف «شورای عالی اصلاح طلبان» را همه و تمام پیکره و بدنه جریان اصلاح طلب می داند که برخی از سران اصلاحات معتقدند، شورای عالی اصلاح طلبان، یک گروه و محفل چندنفره تصمیم گیر دارد و اساس وجودش «مخرب» و باعث ایجاد اختلاف و نزاع میان اصلاح طلبان است.

قابل ذکر است، ناراحتی و گلایه های عارف از روحانی به انتخابات 92 بازمیگردد؛ جایی که عارف به دلیل آراء اندکش مجبور شد به سود روحانی کنار برود و وقتی این کناره گیری اتفاق افتاد، در بیانیه ی خود حتی حاضر نشد از روحانی نامی ببرد.

شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد نیز در این مورد به روزنامه اعتماد (11 مرداد 95) می گوید:

«آقاي عارف به سختي كنار رفت و حاضر نشد كه گفت‌وگويي انجام دهد. حتي حاضر نشد در اعلام انصرافش از آقاي روحاني حمايت كند…نمي‌خواهم كالبدشكافي كنم. لازم است بگويم حتي رفتار دكتر عارف هم در زماني كه انصراف داد رفتار تعاملي نبود».
وی به انتخابات مجلس 94 اشاره می کند و می گوید: «وقتي ديدم ظاهرا آقاي عارف كانديداي ما است و كنار نخواهد رفت، درصدد بر آمديم او را تقويت كنيم. مثل حالتي كه در سال ٩٢ در مورد آقاي روحاني رخ داده بود. ما به لحاظ شخص از آقاي عارف حمايت نمي‌كرديم به لحاظ استراتژي كلي اصلاح‌طلبان حمايت مي‌كرديم. در سال ٩٢ بخشي از اصلاح‌طلبان حتي در انتخابات شركت نكردند. موضع دوستان سازمان مجاهدين انقلاب اين نبود كه در انتخابات شركت كنند ولي مغاير نظر جمعي اصلاح‌طلبان هم اظهارنظر نكردند. در انتخاب رياست مجلس هم با همان استدلالي كه در انتخابات رياست‌جمهوري از آقاي روحاني حمايت كرديم از آقاي عارف حمايت كرديم».

قابل ذکر است، عارف از دسته کسانیست که سال 93 اعلام کرده بود در شورای مشورتی خاتمی شرکت نخواهد کرد و با این قهر خود، بزرگان اصلاحات را مجبور کرد تا شورایی تحت عنوان «شورای عالی اصلاح طلبان» تاسیس کند؛ هر چند نقش عارف در همین شورا به گواه منتجب نیا (قائم مقام حزب اعتماد ملی) در سطح «معاون جلسه» هست و او را در سطوح کلان تصمیم گیری دخالت نمی دهند.

منبع:انتخاب

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید