فعالیت تیم‌های عملیات ویژه اورژانس در تهران

    کد خبر :545903

فرمانده عملیات ویژه اورژانس تهران از فعالیت تیم هایی ویژه اورژانس در پایتخت خبر داد.

جواد نادمی در این باره اظهار کرد: از حدود دو سال گذشته قرار شد تا برخی از نیروهای اورژانس که علاوه بر شغل خود دارای توانایی‌هایی خاص مثل غواصی، کار در ارتفاع و… شوند تا در قالب یک تیم با عنوان نیروهای عملیات ویژه اورژانس فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه ما نیازهایی داشتیم که خارج از فعالیت‌های تیم عملیات ویژه اورژانس بود، گفت: به عنوان مثال در حوادثی نظیر سیل، زلزله و… نیاز بود که اورژانس تیمی خاص داشته باشد تا اعضای آن علاوه بر مهارت‌های پزشکی به یکسری فنون و مهارت‌ها نیز مسلط باشند که در نهایت پس از انجام بررسی و موافقت مدیران سازمان ، گروه عملیات ویژه اورژانس تشکیل شد.

فرمانده عملیات ویژه اورژانس تهران با بیان اینکه در حال حاضر نیز دوره‌های خاص علمی و عملی مثل دوره‌های کار در ارتفاع، استفاده از دستگاه‌های نجات و رهاسازی در حال برگزاری است، گفت: تیم عملیات ویژه به تناوب نیاز علمی عملی آموزش می‌بینند و گواهینامه‌های آن دوره آموزشی برای آنها صادر می‌شود.

فرمانده عملیات ویژه اورژانس تهران ادامه داد: در حال حاضر حدود هفت ماه است که نیروی عملیات ویژه اورژانس کشور به صورت رسمی در حال فعالیت است و ۲۱ عضو دارد. این ۲۱ نفر از میان حدود ۱۵۰۰ نفر از تکنسین‌های اورژانس انتخاب شدند. که از شاخصه‌های انتخاب این افراد علاوه بر مهارت و توانایی خاص آن‌ها علاقه آن‌ها به انجام این فعالیت بود، چرا که ساعت کاری خاصی برای این تیم تعریف نشده و ممکن است این افراد با توجه به نوع فعالیتشان چند در محدوده موقعیت کاری خود باشند. این گروه خاص مرخصی و استراحت کمتری دارند اما در عین حال نیز انرژی بیشتری صرف می‌کنند و همچنان هم حقوق نسبتاً یکسانی با دیگر تکنسین‌ها دارند، بر همین اساس علاقه به این کار لازمه کار در نیروهای عملیات ویژه اورژانس است.

نادمی گفت: اعضای تیم عملیات ویژه اورژانس کشور همزمان با انجام فعالیت‌های امدادی با گذراندن دوره‌های آموزشی و عملی از نظر علمی و آمادگی جسمانی ارتقا پیدا می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه این افراد توانایی کار با دستگاه‌های رهاسازی و نجات را دارند گفت: در گذشته کار با این دستگاه‌ها مرسوم نبود و بیشتر آتش‌نشانی و هلال احمر از فعالیت‌های نجات را انجام می‌دادند، اما در حال حاضر نیروهای اورژانس نیز قدمی در این زمینه برداشته‌اند و در صورت نیاز فعالیت‌های نجات را انجام خواهند داد.

به گفته وی، در حال‌های حاضر برخی از امکانات مثل تجهیزات نجات محدود است و باید امکانات بیشتری در این موضوع اختصاص داده شود ضمن آنکه تعداد اعضای این تیم نیز باید افزایش پیدا کند تا فعالیت‌های این گروه افزایش پیدا کند.

نادمی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت این تیم‌ها سرعت امدادرسانی در برخی عملیات‌ها افزایش می‌یابد، ابراز امیدواری کرد با توسعه این تیم‌ها شاهد راه اندازی آن در دیگر شهرهای کشور نیز باشیم.

فرمانده تیم عملیات ویژه اورژانس با اشاره به اولین عملیات برون استانی این تیم که خدمت‌رسانی در سیل لرستان بود گفت: مأموریت سیل آزمونی برای اعضای تیم عملیات ویژه بود، سه تیم از این گروه در استان‌های خوزستان و لرستان به همراه خودروهای آفرود، موتورهای تریل و آمبولانس‌های دو دیفرانسیل مستقر شدند و توانستند عملیات لازم را انجام دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید