فیات کرایسلر درحال مذاکره برای ادغام با رنو است

    کد خبر :545681

به گزارش  بازتاب به نقل از رویترز، دو منبع آگاه خبر دادند که فیات کرایسلر و رنو در حال مذاکره برای یک ادغام جامع جهانی هستند که می‌تواند برخی از ضعف‌های اصلی هر دو خودروساز را از بین ببرد.

این منبع آگاه گفت: مذاکرات در مراحل ابتدایی خود قرار دارد. پیش از این هم فایننشال تایمز گزارش داده بود که فیات کرایسلر و رنو در حال مذاکراتی برای ایجاد روابطی گسترده هستند تا بتوانند با چالش‌های ساختاری پیش‌روی صنعت خودروی جهان، روبرو شوند.

فشار برای ادغام شرکت‌های خودروسازی با چالش‌های به وجود آمده از سوی الکتریکی‌سازی، مقررات محدودکننده آلودگی و تکنولوژی‌های تشنه سرمایه‌گذاری برای خودروهای خودران و به هم متصل، به حداکثر رسیده است.

ارزش بازار دو شرکت فیات کرایسلر و رنو، روی هم ۳۳ میلیارد یورو (معادل ۳۷ میلیارد دلار) است و روی هم رفته سالانه ۸.۷ میلیون خودرو به فروش می‌رسانند. به جز بزرگ‌تر شدن بازار این شرکت‌ها، ادغام می‌تواند برخی از کاستی‌ها و معایب هر دو خودروساز را از بین ببرد.

فیات کرایسلر دارای بازار بسیار پرسود وانت‌های بزرگ و برند جیپ در آمریکای شمالی است، اما نتوانسته است خود را با قوانین آینده آلایندگی دی اکسید کربن سازگار کند.

رنو در مقابل، یک پیشتاز در صنعت خودروهای الکتریکی و موتورهای کم مصرف می‌باشد، اما با وجود حضور قدرتمند در بازارهای در حال ظهور، نتوانسته است در آمریکا موفق باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید