آغاز ساخت قطارهای مترویی با ترخیص قطعات واگن از گمرک زنجان

    کد خبر :545637

مدیرکل دفترحمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور اعلام کرد: تجهیزات ۲۰ دستگاه واگن مترویی مربوط به بخش داخلی سازی قرارداد تأمین ۳۱۵ دستگاه واگن برای شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز به همراه قطعات یدکی و ابزارآلات ویژه در حال ترخیص از گمرک زنجان و انتقال به سایت کارخانه واگن سازی ایریکو، شریک ایرانی شرکت پوژن، است.

مرضیه شاه محمدی با بیان خبر فوق گفت: ارزش محموله‌های در حال ترخیص حدوداً به مبلغ ۱۸ میلیون یورو است و طی پیش بینی‌های صورت گرفته تا ۶ ماه آینده ۲۰ دستگاه واگن آماده بهره برداری در شهرها هستند.

به گفته وی، با ساخت این واگن ها، شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) خود را به عنوان سازنده واگن مترویی در داخل کشور مطرح خواهد کرد.

وی همچنین گفت: هم اکنون۳۰ دستگاه بدنه دیگر نیز توسط ایریکو تولید شده و در مرحله رنگ آمیزی است.

شاه محمدی در ادامه گفت: تاکنون از ۳۱۵ دستگاه واگن این قرارداد، ۱۰۰ دستگاه آن تحویل سه شهر تبریز، اصفهان و شیراز شده و در حال مسافرگیری می باشد. همچنین طی توافقات صورت گرفته، محموله های بعدی تجهیزات اصلی واگن برای تولید ۳۰ دستگاه واگن دیگر از این قرارداد در شرف ارسال از کشور چین می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، وی همچنین یاداور شد:‌ اخیراً طی مصوبه هیأت دولت، مقرر شد افزایش خدمات برای تولید ۸۰ دستگاه واگن دیگر از محل این قرارداد به منظور تأمین ناوگان مترویی شهر قم و نیز شهرهای اصفهان، تبریز و شیراز به پیمانکار چینی (شرکت پوژن) ابلاغ گردد که مراحل عقد الحاقیه قرارداد در دست انجام است.

به گزارش ایسنا، شایان ذکر است در حال حاضر ۳۱۸ کیلومتر خطوط مترویی به همراه ۲۰۴ ایستگاه با سرویس دهی ۱۷۴۶ دستگاه واگن در دست بهره برداری در کلان شهرهای تهران، مشهد، اصفهان ، ‌شیراز و تبریز است.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. کامران گفت:

    … محموله های بعدی تجهیزات اصلی واگن برای تولید ۳۰ دستگاه واگن دیگر از این قرارداد در شرف ارسال از کشور چین می باشد…
    چی رو دقیقا تولید میکنید؟
    واقعا اینقدر high tech هست ؟ به امید روزی که پیچ و مهره اش رو به هم نبندیم و بهش افتخار نکنیم

دیدگاهتان را بنویسید