معاون سازمان نظام پزشکی تاکید کرد؛

ارائه خدمات آنلاین به بیماران با نسخه نویسی الکترونیک

    کد خبر :545513

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، گفت: اجرای نسخه نویسی الکترونیک موجب صرفه جویی در ارائه خدمات خواهد شد.

نخستین جلسه آموزش فرآیند نسخه نویسی الکترونیک برای پزشکانی که در بستر الکترونیک، خدمات خود را به بیماران ارائه می‌دهند، در سالن کنفرانس سازمان نظام پزشکی، برگزار شد.

محمد جهانگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی، در ارتباط با برگزاری این جلسه، گفت: پیرو تفاهم نامه سازمان نظام پزشکی و سازمان بیمه سلامت با محوریت وزارت بهداشت و طبق قانون برنامه ششم توسعه، سازمان نظام پزشکی ضمن اینکه به بخش خصوصی توصیه می‌کند تا از نسخه نویسی الکترونیک استفاده و کارها را بر بستر خدمات الکترونیک سلامت انجام دهند، مبادرت به ساماندهی ارائه خدمات بر بستر الکترونیک کرده است.

وی افزود: در این راستا به شرکت‌های متعددی فراخوان داده‌ایم و اولین جلسه آموزشی را برای همکارانی که بر بستر نسخه الکترونیک، خدمات را به مردم ارائه می‌دهند برگزار کردیم تا آموزش‌های لازم را با همکاری بیمه سلامت در سازمان نظام پزشکی برای پزشکان داشته باشیم.

جهانگیری تصریح کرد: مهم‌ترین رکن این خدمات و مزایای اجرای نسخه نویسی الکترونیک این است که از سطح یک خدمت که پزشکان عمومی هستند این کار شروع شده و با اجرای نسخه نویسی الکترونیک دیگر بیماران نیاز به دفترچه نخواهند داشت و خدمات مورد نیازشان به صورت آنلاین ارائه خواهد شد و پرداخت بیمه‌ها به همکاران پزشک به صورت آنلاین و به روز خواهد بود.

وی گفت: تمام مستندات به صورت آنلاین در دسترس بیمار و پزشک معالج خواهد بود و نهایتاً اجرای این فرآیند موجب صرفه جویی مناسبی در ارائه خدمات خواهد شد که می‌تواند در نهایت برای توسعه خدمات سلامت استفاده شود.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اجرای فرآیند نسخه نویسی الکترونیک در بخش خصوصی با محوریت سازمان نظام پزشکی طبق ابلاغیه وزارت بهداشت صورت پذیرفته است و بدین منظور این بحث را در بخش خصوصی دنبال می‌کنیم تا همکاران ضمن رفع دغدغه‌های اجرایی بتوانند از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات برای بهره وری بیشتر استفاده نمایند و این مهم برای ارائه خدمات بهتر به مردم و جامعه پزشکی است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید