سخنگوی سازمان انتقال خون عنوان کرد؛

سه استان برتر اهدای مستمر خون

    کد خبر :545505

سخنگوی سازمان انتقال خون، گفت: سه استان سمنان، بوشهر و خراسان شمالی، بیشترین اهدای مستمر خون را داشته اند.

بشیر حاجی بیگی، با اشاره به رشد آمار اهدای مستمر در ایران، افزود: این شاخص در همه استان‌ها به یک شکل نبوده و برخی از استان‌ها در این زمینه از دیگر استان‌ها پیشی گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر استان‌های سمنان با ۸۰ درصد اهدای مستمر، استان بوشهر با ۷۵ درصد و استان خراسان شمالی با ۷۴ درصد اهدای مستمر، بالاترین رتبه را به دست آورده‌اند.

حاجی بیگی گفت: بررسی آمار اهدای خون و شاخص‌های آن نشان می‌دهد، اهدای مستمر در استان سمنان از سایر استان‌ها پیشی گرفته و به مرز ۸۰ درصد رسیده است.

وی با اعلام شاخص اهدای خون در کشور که ۲۶ نفر به ازای هر هزار نفر است، افزود: در استان سمنان این شاخص به بیش از ۴۶ اهدا کننده به ازای هر هزار نفر رسیده است که از سایر استان‌های کشور به موفقیت بالاتری دست یافته است.

حاجی بیگی تاکید کرد: هم اکنون سه استان سمنان، مازندران و یزد به ترتیب با شاخص‌های ۴۶ در هزار، ۴۰ در هزار و ۳۶ در هزار، بیشترین آمار اهدا کننده به ازای هزار نفر جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون اظهار داشت: بررسی موفقیت استان‌های مختلف در زمینه انتقال خون نیازمند پژوهش‌های بوم شناسی فرهنگی اهدای خون است تا بتوان الگوهای این موفقیت را در سایر نقاط کشور نیز به کار گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید