بعد از اظهارنظر درباره محسن فروزان؛

باشگاه تراکتورسازی: علیپور خودش در مظان اتهام است!

  • ورزشی
  • یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹
    کد خبر :545446

معاون حقوقی باشگاه تراکتورسازی درباره صحبت‌های رئیس سابق کمیته صیانت از سلامت فوتبال درباره محسن فروزان و محرومیت این بازیکن واکنش نشان داد.

مصطفی کاراندیش درباره صحبت‌های علیپور رئیس سابق کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال و ادعای وی که گفته بود به مسئولان باشگاه تراکتور درباره شرط‌بندی فروزان هشدار داده بودم، عنوان کرد: این یک بحث غیرتخصصی و حاشیه‌ای است که می‌تواند برای ایشان تبعات داشته باشد. آقای علیپور اولاً شما در آن زمان هیچ سمتی نداشتید و رئیس کمیته اخلاق آقای تورک بود. دوم اینکه باشگاه‌ها وقتی می‌خواهند بازیکن بگیرند باید اسامی بازیکنانی رد صلاحیت شده در فهرست فدراسیون فوتبال باشد و به باشگاه‌ها اعلام شود.

معاون حقوقی باشگاه تراکتور افزود: اگر به نظر علیپور فروزان یا هر بازیکن دیگری اهلیت ندارد و مشکل اخلاقی دارد، این وظیفه فدراسیون فوتبال است که اسامی این بازیکنان را به باشگاه‌ها اعلام کند. این موضوع وظیفه باشگاه‌ها نیست که بروند در رابطه با بازیکن تحقیق کنند و ببینند چه مشکلاتی داشته است.

وی ادامه داد: علیپور مدعی است برای ما پیام فرستاده، ولی مشخص نیست این پیام را برای چه کسی فرستاده است. من نامه کتبی استعلام رسیدگی به پرونده محسن فروزان را دارم که استعلام کتبی کرده و گفته‌ام کلیه سوابق بازیکن مورد نظر در کمیته‌های اخلاق و انضباطی و هر رکن قضائی دیگری در فدراسیون را به ما اعلام کنید.

کاراندیش خاطرنشان کرد: جالب است که نامه‌ای که در پاسخ به استعلام به دست ما رسیده، هیچ اشاره‌ای به قضیه شرط‌بندی فروزان نشده است. صحبتی که علیپور کرده در تعارض با مدارک موجود است. فقط در آن نامه نوشته‌شده بود توهین و مصاحبه علیه فدراسیون و داور و اصلاً درباره شرط‌بندی و یا سایر سوابق دیگر ایشان مطلبی منعکس نگردیده و آقای علیپور هشداری به ما نداده مگر اینکه بعد از این قضایا چیزی گفته باشد.

به گزارش مهر ،وی افزود: آقای علیپور شما که مدعی هستید در آن زمان به پرونده شرط‌بندی فروزان رسیدگی کردید، مطابق قانون مجازات اسلامی شرط‌بندی جرم محسوب می‌شود. یعنی علاوه بر اینکه یک تخلف فوتبالی است از حیث عمومی هم جرم محسوب می‌شود. قانون می‌گوید هر یک از مسئولان یا مدیران شاغل در هر ارگانی از وقوع جرمی مطلع شوند و به مراجع قضائی ذی‌صلاح اطلاع ندهد خودشان مجرم هستند. یعنی فدراسیون فوتبال، کمیته‌های اخلاق و انضباطی که از وقوع چنین جرمی که قطعاً محرمانه هم بوده اطلاع داشتند و این را به باشگاه‌ها اعلام نکردند و بعد یک مجازات سبک و چند ماه محرومیت تعلیقی برای فروزان در نظر گرفتند، خودشان در مظان اتهام هستند.

معاون حقوقی باشگاه تراکتور تصریح کرد: لطفاً دوستان کمی در صحبت‌های خود تأمل کنند و باعث نشوند که باشگاه تراکتور مقصر شناخته شود. وظیفه باشگاه تراکتور، فوتبال است و وظیفه ندارد کارهای دیگر را انجام دهد و حساب بازیکن را چک کند. شرط‌بندی و قمار پنهانی انجام می‌شود و ممکن است گاهی اوقات مطرح نشود، مسئله ما در حال حاضر صحبت‌ها و ادعای علیپور است. ما تحقیق و حتی استعلام هم کردیم و هیچ پیامی نیامده است. امیدوارم در نهایت هر اتفاقی که رخ می‌دهد به نفع باشگاه و هواداران تراکتورسازی باشد و بتوانیم انتظارات هواداران را برآورده کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید