موفقیت جهانی راگبی بانوان نتیجه یک فعالیت گروهی است

  • ورزشی
  • یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ۹:۱۵
    کد خبر :545286

ناهید بیارجمندی، مسئول توسعه راگبی بانوان ایران و مربی باشگاه داتیس تهران که طبق اعلام فدراسیون جهانی راگبی در جمع 15 زن تاثیرگذار در پروژه توسعه این ورزش قرار گرفت، در گفتگو با برنا در این خصوص بیان کرد: خیلی خوشحالم به این عنوان انتخاب شدم و فکر می‌کنم راگبی ایران شایستگی این را دارد که یک نماینده از آسیا در این بخش داشته باشد. این عنوان بر اثر فعالیت شخص من نبوده و یک کار گروهی است که تمام استان‌ها و نفرات در آن سهیم هستند و این اتفاق را به جامعه راگبی بانوان ایران تبریک می‌گویم.

وی افزود: عملکرد راگبی بانوان ایران باعث شده است که یک نماینده از کشور ما برای این عنوان انتخاب کنند. علاوه بر این یکی از نکات مثبتی که فدراسیون جهانی در نظر گرفته، این است که تعداد بانوان راگبی‌باز ما بسیار بیشتر از تعداد آقایان است و پروژه‌های زیادی داشتیم که در جهت عضویت دائم در فدراسیون جهانی روی آن‌ها کار می‌کردیم. در ایران مسابقات راگبی بانوان تماما توسط خود بانوان برگزار می‌شود چه در برگزاری، داوری و مربیگری فقط بانوان حضور دارند که این موضوع هم برای فدراسیون جهانی نکنه مثبتی به شمار می‌رود.

بیارجمندی عنوان کرد: راگبی یک رشته برخوردی است و اصلا خشن نیست، متاسفانه این تفکر در بسیاری از کشورها وجود دارد که راگبی را یک رشته خشن می‌دانند. در صورتی که این رشته قوانین بسیار پیچیده و محکمی دارد و همه حرکات کنترل شده هستند. یک رشته در راگبی وجود دارد به اسم تگ راگبی که لیگ این رشته هم در ایران برگزار می‌شود. در این رشته آن برخوردها وجود ندارد و کمک می‌کند که بچه‌ها کم کم با این رشته آشنا شوند.

مسئول توسعه راگبی بانوان گفت: استقبال بانوان از مسابقات راگبی و حضور پر شور آن‌ها در رقابت‌های مختلف نشان دهنده پتانسیل بالای بانوان ایرانی در این رشته است. اگر راگبی بانوان ایران حمایت بیشتری شود و تجهیزات لازم فراهم شود، می‌تواند جزو مقام‌دارهای آسیا باشد. متاسفانه لغو شدن اعزام‌های تیم ملی به ماهیت راگبی آسیب می‌رساند و باید حمایت بیشتری از رشته المپیکی بشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید