تضییع حقوق بازنشستگان باادامه روند فعلی/کمیته همسان سازی متوقف شد

    کد خبر :545273

رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی بااشاره به اینکه سازمان ازلحاظ منابع و مصارف وضعیت مناسبی ندارد،گفت: ادامه روند فعلی ارائه خدمات به بازنشستگان وکارگران رابامشکل مواجه می کند.

علی اصغر بیات در مورد انتخاب مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۲۲ ماه است سازمان تأمین اجتماعی با سرپرست اداره می‌شود که با توجه به جمعیت ۴۲ میلیون نفری تحت پوشش که نیمی از جمعیت کشور را شامل می‌شوند باید هرچه سریع‌تر از این بلاتکلیفی در بیاد.

وی گفت: اداره شدن با سرپرست با گستردگی سازمان تأمین اجتماعی و تنوع ارائه خدمات به بیمه شدگان در شرایطی که وضعیت مناسبی نیز از لحاظ منابع و مصارف ندارد دست نیست و ما از مقامات مسئول و وزیر رفاه می‌خواهیم تا هر چه سریع‌تر تکلیف مدیرعامل سازمان را مشخص کند.

وی با اشاره به اینکه مدیرعامل از داخل سازمان و فردی آشنا به امور تأمین اجتماعی، انتخاب شود افزود: به طور مکرر درخواست کرده ایم که تکلیف سازمان زودتر مشخص شود چرا که ادامه روند فعلی به ضرر جامعه بازنشستگی و کارگری و بیمه شدگان کشور است.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: در شرایط فعلی و با تحریم‌هایی که وجود دارد منابع سازمان کافی نبوده و با مصارف سازگار نیست بطوریکه برای پرداخت حقوق بازنشستگان از بانک وام می‌گیرد.

بیات گفت: با توجه به تحریم‌های فعلی، سران سه قوه جلسه می‌گذارند و به سازمان‌هایی که با مشکل مواجه هستند کمک بلا عوض می‌کنند در این شرایط سازمان تأمین اجتماعی نیز به کمک نیاز دارد.

به گفته وی، ما از سران سه قوه کمک بلاعوض نمی‌خواهیم بلکه می‌خواهیم پرداخت بدهی‌های ما را در اولویت قرار دهند.

وی همچنین در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه همسان سازی حقوق بازنشستگان باید از سال ۹۵ اجرایی می‌شد که متأسفانه اینگونه نشده است و با توجه به پیگیری‌هایی زیادی از سوی بازنشستگان انجام می‌شود درخواست ما این است که این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

این درحالی است که همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و نیروهای مسلح با تخصیص اعتبار از سوی دولت اجرایی شده است اما برای بازنشستگان تأمین اجتماعی این اتفاق رخ نداده است.

به گزارش مهر،وی از تشکیل کمیته‌ای برای همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: در این کمیته که در سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد نماینده کانون عالی و کارشناسان سازمان حضور داشتند که به فرمول‌های خوبی رسیدیم که کارشناسان سازمان هم آنها را پذیرفتند اما متأسفانه جلسه آخری که قرار بود صورت جلسه تنظیم شود؛ کار نیمه کار رها شد و ادامه پیدا نکرد وجلسه ای نیز تشکیل نشد.

وی با اشاره به اینکه حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان در بودجه سنواتی برای پرداخت بخشی از بدهی‌های تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده است، گفت: هنوز این اعتبار پرداخت نشده است و در صورت تخصیص بخشی از مشکلات سازمان تأمین اجتماعی برطرف می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید