یک تخلف دیگر در تبلیغات تلویزیونی

    کد خبر :545203

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که صدا و سیما قبل از هر نوع تبلیغ با هر مواد آرایشی و بهداشتی مرتبط با سلامت مردم از وزارت بهداشت استعلام بگیرد، گفت: با توجه به گلایه سازمان نظام پزشکی از عدم رعایت این موضوع توسط صدا و سیما، ما قطعا مکاتبات لازم را با این سازمان خواهیم کرد.

حیدرعلی عابدی با اشاره به گلایه رییس سازمان نظام پزشکی از تبلیغات مرتبط با مواد آرایشی و بهداشتی در سازمان صدا و سیما، گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی هر نوع تبلیغ کالای آسیب رسان در تلویزیون جرم محسوب می‌شود، در حال‌ حاضر بحث بر سر کالاهایی است که از نظر جسمی به مردم آسیبی وارد نمی‌کند، اما به وسیله تبلیغ آن در تلویزیون از مردم کلاهبرداری می‌شود.

او در این باره توضیح داد: مثلا در تلویزیون تبلیغ می‌شود که با مالیدن پمادی بر سر رنگ مو تغییر کرده و یا از ریزش مو جلوگیری به عمل می‌آید یا این که فلان پماد چروک صورت را از بین می‌برد. مردم هم با این تبلیغ این پماد را خریداری کرده و در نهایت هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. درست است که این پمادها ضرر ندارد، اما این تبلیغات باعث انحراف مردم می‌شود که اگر آنها چنین داروی بی خاصیتی را مصرف نمی‌کردند شاید داروی موثرتر را به صورت قانونی تهیه کرده و مشکلشان حل می‌شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش خاطر نشان کرد: رییس سازمان نظام پزشکی در کمیسیون بهداشت این گلایه را مطرح کرد که علی‌رغم اعلام به سازمان صدا و سیما توجهی به این موضوعات نشده است و ما معتقد هستیم که باید سازمان صدا و سیما به طور معمول قبل از تبلیغ هر نوع مواد آرایشی و بهداشتی مرتبط با سلامت مردم استعلام لازم را از وزارت بهداشت دریافت کند که در صورت تایید در تلویزیون تبلیغ پخش شود. ما قطعا در این باره مکاتبات لازم را با سازمان صدا و سیما خواهیم کرد و تاکید می‌کنیم که نظر وزارت بهداشت قبل از پخش هر نوع تبلیغ پخش شود.

عابدی ادامه‌ داد: این یک کار ساده است که باید از مرجع مربوطه قبل از تبلیغ کالایی استعلام لازم گرفته شود. این موضوع محدود به وزارت بهداشت هم نمی‌شود. مثلا اگر سازمان صدا و سیما تبلیغ «سردوش» برای افزایش فشار آب را می‌کند باید قبل از آن از وزارت نیرو تاییدیه بگیرد، چون روند غیر از این تنها حیثیت سازمان صدا و سیما را زیر سوال می‌برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید