تدوین نهایی طرح ساختاری حریم شهر تهران تا ۶ ماه آینده

    کد خبر :545165

سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران از تدوین طرح ساختاری حریم شهر تهران تا شش ماه آینده و رونمایی از آن تا پایان سال جاری خبر داد .

مجتبی شکری با اشاره به اینکه پتانسیل‌های خوبی در محدوده حریم شهر تهران وجود دارد که می‌توانیم از این ظرفیت به عنوان فرصت مغتنم برای فعالیت‌های گردشگری و تفریحی در منطقه ۲۰ و حتی کلانشهر تهران استفاده کنیم، گفت: منطقه ۲۰ از لحاظ وجود المان‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی و تفریحی خاص و منحصر به فرد است و با توجه به این موقعیت ویژه، بایستی طرح‌های متفاوت با نگاه همه جانبه برای استفاده از ظرفیت‌های موجود برنامه‌ریزی شود.

وی در ادامه اظهارکرد: شهرری با توجه به پیشینه تاریخی و ذخایر معنوی می‌تواند به عنوان پایگاه اجتماعی و قطب گردشگری مذهبی، ورزشی و تفریحی در تهران مطرح شود.

سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران افزود: ظرفیت‌های مناسبی که در محدوده حریم این منطقه وجود داشت را بررسی کردیم و با ارجاع این موارد به مشاور، طرح اولیه آن در قالب طرح‌های موضعی تهیه خواهد شد و با نگاه تعاملی که وجود دارد این پروژه‌ها در محدوده ساختاری طرح جامع حریم شهر تهران جانمایی می‌شود.

شکری سیاست مدیریت شهری تهران و نگاه مدیران ارشد را هم راستا با توسعه و پیشرفت منطقه ۲۰ برشمرد و گفت: به‌زودی شاهد اتفاق‌های شگفت انگیز و خاص در منطقه ۲۰ خواهیم بود که نقطه تأثیرگذاری در اقتصاد کلان شهر ری خواهد بود.

سرپرست اداره کل حریم شهرداری تهران با اشاره به اینکه جلسات هماهنگی و تعامل با مناطق در قالب کمیته‌های تخصصی در حال برگزاری است، اظهارکرد: تدوین طرح ساختاری حریم شهر تهران تا شش ماه آینده نهایی و تا پایان سال جاری رونمایی می‌شود.

وی تأکید کرد: در تدوین نهایی این طرح نظرات و پیشنهادات تمامی ذینفعان و دستگاه‌های متولی مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت.

فرهاد افشار – شهردار منطقه ۲۰ – که از ابتدای سکانداری مدیریت شهری منطقه ۲۰ رونق کسب و کار، نگاه توسعه‌ای و تبدیل شهر ری به قطب گردشگری زیارتی و سیاحتی را به عنوان رویکرد برنامه های اجرایی مدیریت شهری منطقه ۲۰ عنوان کرده بود، گفت: این بازدید در راستای برنامه راهبردی منطقه ۲۰ و تبدیل این منطقه به قطب گردشگری، زیارتی و سیاحتی انجام شد.

افشار توسعه اقتصادی را رمز توسعه شهر ری برشمرد و اظهارکرد: حریم پیرامون ری، پتانسیل عظیمی است که ضمن حفاظت از آن قابلیت توسعه گردشگری و فضاهای تفریحی را نیز دارد.

به گزارش ایسنا، شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه موقعیت‌های خاص شهر ری که قابلیت گردشگری دارند شناسایی شده‌اند، گفت: شهرری قابلیت تبدیل شدن به مقصد سفرهای گردشگری تاریخی و مذهبی را دارد و تمامی برنامه‌های عملیاتی و طرح‌های شهری با این رویکرد طراحی و اجرا خواهد شد.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران ۱۷۶ کیلومترمربع از منطقه ۲۰ در محدوده حریم شهر تهران واقع شده است که بخشی از نواحی ۳، ۵، ۶ همچنین کل سطح ناحیه ۷ را شامل می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید