ادامه اعتراضات جهانی جوانان برای تغییرات اقلیمی

    کد خبر :545152

دو ماه بعد از نخستین اعتراض عمومی جوانان برای تغییرات اقلیمی در ۱۵ مارس، بار دیگر جوانان در سراسر جهان روز گذشته (جمعه) به خیابان‌ها آمدند تا دومین اعتراض جهانی را رقم بزنند که هدف آن درخواست برای اقدام فوری به منظور متوقف کردن روند مخرب تغییرات اقلیمی است.

به گزارش ایسنا، در تظاهرات سراسری جوانان در سراسر جهان بیش از هر چیز این شعار روی پلاکادرها قابل مشاهده بود: “تنها ۱۲ سال برای نجات زمین فرصت باقی است.”

این اعتراضات که از ۱۵ مارس سال جاری آغاز شده است به ابتکار گرتا تونبرگ فعال ۱۶ ساله سوئدی پایه گذاری شده است. او پیش از این گفته بود ما به خیابان می آییم تا بزرگترها از خواب بیدار شوند.

در اروپا علاوه بر پاریس و برلین گردهمایی های متعددی در قاره سبز برگزار شد. از بروکسل، پایتخت سیاسی اتحادیه اروپا گرفته تا پراگ، لیسبون، مادرید و کلن و در نروژ شخص نخست وزیر هم در جمع تظاهرگنندگان حضور داشت.

سازمان‌دهندگان این ابتکار گفته‌اند که ۱۳۵۱ اعتصاب و راهپیمایی در بیش از ۱۱۰ کشور جهان روز گذشته (جمعه) برگزار شده است. برخی از منابع خبری اعلام کردند که تظاهرکنندگان از حدود ۱۳۰ کشور جهان بوده‌اند.

به گزارش یورونیوز، بر اساس مقاله ای که در مجله «نیچر» منتشر شده است، روند صعودی انتشار گازهای گلخانه‌ای نباید فراتر از سال آینده ادامه یابد و باید از سال آینده روندش تغییر کند و رو به نزول بگذارد تا برای زمین و انسان‌ها شانسی برای جلوگیری از پیامدهای مخرب تغییرات اقلیمی بتوان متصور شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید