کانادا؛ سقف جریمه تاخیر در پرواز به ۱۰۰۰ دلار رسید

    کد خبر :545140

وزارت حمل و نقل کانادا به تازگی اعلام کرده است که قوانین جدیدی را به منظور حفاظت از حقوق مشتریان و مسافران هوایی برای ایرلاین‌های کانادا وضع کرده تا در صورت لغو و تاخیر پرواز، به آنها جریمه و خسارت پرداخت کنند.

به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش نارضایتی مشتریان سفرهای هوایی و مسافران شرکت‌های هواپیمایی در سراسر جهان، بسیاری از سازمان‌های تنظیم مقررات هوایی در بسیاری از کشورها هرازگاهی به وضع قوانین جدیدی به منظور حفظ و رعایت حقوق مسافران می‌پردازند تا علاوه بر مدیریت و نظارت دقیق و بیشتر بر روی ایرلاین‌های فعال، از حجم نارضایتی و مشکلات مربوط به لغو پروازها نیز بکاهند.

به عقیده کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت هوانوردی، در این صورت از کاهش و ریزش شدید درآمدزایی و سودآوری شرکت‌های هواپیمایی نیز جلوگیری به عمل آورده می‌شود.

حالا تازه‌ترین اخبار و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها حاکیست که مارک گورنو، وزیر حمل و نقل دولت کانادا در مورد کاهش نرخ پروازهای کنسل شده و لزوم پرداخت جریمه‌های سنگین به مسافران هوایی خاطرنشان کرده است که از این پس قوانین و مقررات محدودکننده جدیدی اضافه شده است تا بدین ترتیب، تمامی مشتریان و مسافران هوایی که پرواز آنها در ساعات آخر لغو شده و یا تأخیر داشته است، بتوانند از سوی ایرلاین‌های مربوطه جریمه و خسارت دریافت کنند.

این وزارت خانه در تشریح جزئیات و اطلاعات بیشتر برای این موضوع فهرست جریمه‌های زیر را اعلام کرده است:

ایرلاین‌های بزرگ با پروازهای طولانی:

پروازهای هواپیمایی با سه تا شش ساعت تأخیر: ۴۰۰ دلار

پروازهای هواپیمایی با شش تا ۹ ساعت تأخیر: ۷۰۰ دلار

پروازهای بالای ۹ ساعت تأخیر: ۱۰۰۰ دلار

ایرلاین‌های کوچک با پروازهای محلی و کوتاه برد:

پروازهای هواپیمایی با سه تا شش ساعت تأخیر: ۱۲۵ دلار

پروازهای هواپیمایی با شش تا ۹ ساعت تأخیر: ۲۵۰ دلار

پروازهای بالای ۹ ساعت تأخیر: ۵۰۰ دلار

طبق این قوانین همچنین به تمامی ایرلاین‌های فعال در کانادا دستور داده شده است که در صورت تأخیر در پروازهای مذکور، بلافاصله از همه مسافران پذیرایی کامل به عمل آورده شود و در اولین فرصت نیز مراحل پرداخت جریمه آنها طی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید