«اشتغال» سرتیتر خبرها

    کد خبر :54509

تصویب ۱.۵میلیارد دلار اشتغال روستایی، آغاز به کار طرح کارورزی، کارورزی بیش از ۷۰ هزار بیکار، راز فاش شدن ایجاد ۱میلیون شغل در فاصله زمانی زمستان ۹۵تا بهار ۹۶ از مهمترین اخبار این هفته تعاون و کار بود.

به گزارش  تسنیم، یکی از مهمترین اخبار این هفته تعاون واشتغال آغاز به کار طرح های اشتغالزایی دولت بود. طرح هایی که در راستای بسته اشتغال فراگیر برای ایجاد970 هزار شغل از سوی دولت برنامه ریزی شده بود. «طرح‌ کارورزی»، «مهارت آموزی در محیط کار واقعی»، «طرح تکاپو» و «طرح مشوق‌های کارفرمایی» چهار طرح اشتغالزایی وزارت کار در قالب برنامه جامع اشتغال فراگیر است که در هفته جاری «طرح‌ کارورزی» کلید خورد.

علاءالدین ازوجی، مدیر کل سیاستگذاری بازار کار در وزارت کار از ابلاغ «طرح مشوق‌های کارفرمایی» در هفته آینده خبر داد.

از دیگر اخبار مهم این هفته تعاون و اشتغال فاش شدن ایجاد اشتغال 1 میلیونی در فاصله زمانی زمستان 95تا بهار 96 بود. در حالی دولت از اشتغال 960 هزار نفری در بهار 96 خبر داده که بررسی دقیق گزارش مرکز آمار نشان می دهد، 760 هزار نفر از این شاغلان جدید در بخش کشاورزی هستند که با پایان فصل کشاورزی در نیمه نخست سال، احتمال بیکار شدن مجدد آنها زیاد است.

بیکاری 25درصدی فارغ التحصیلان دانشگاهی موضوع دیگری بود که در این هفته از سوی سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه بیکاری مهمترین دلیل فقر است گفت:در کلان شهری مانند تهران هزینه یک زندگی معمولی 3 میلیون تومان است، این درحالی است که کارگر حدود یک میلیون حقوق می گیرد.

تصویب طرح برداشت 1.5میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی خبر مهم دیگر این هفته تعاون و اشتغال بود، اما درحالی مرکز پژوهش های مجلس 15 ایراد به طرح برداشت 1.5میلیارد دلاری اشتغال روستایی وارد کرده بود که اخیراً این طرح بدون توجه به آن ایرادها به تصویب مجلس رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید