خانه مصدق پس از مرمت، موزه می‌شود

    کد خبر :545066

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: خانه دکتر مصدق پس از مرمت و بازسازی به خانه موزه تبدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام فخرالدین صابری در خصوص آخرین اقداماتی که برای مرمت و بازسازی خانه دکتر مصدق در روستای احمدآباد شهرستان نظرآباد در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: این خانه بافت قدیمی و تاریخی دارد و با توجه به قدمت آن و نیازی که به بازسازی دارد بحث مرمت آن را پیگیری کرده‌ایم.

وی در خصوص میزان اعتبارات تخصیصی برای مرمت این مجموعه، گفت: هرساله به‌منظور انجام اقدامات مرمت بناهای تاریخی در البرز از ردیف اعتبارات ملی و استانی استفاده می‌کنیم، در حال حاضر طبق برنامه‌ریزی‌هایی که داریم از این ردیف‌ها اعتباری نیز برای مرمت خانه دکتر مصدق لحاظ خواهیم کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در ادامه با اشاره بر اینکه خانه‌های تاریخی کشور به‌طورمعمول به خانه موزه تبدیل می‌شود، گفت: برای خانه دکتر مصدق نیز این موضوع انجام می‌شود اما در ابتدا بحث مرمت و بازسازی این خانه اولویت دارد و نخست این مورد را پیش خواهیم برد.

صابری در ارتباط با مواردی که در خصوص موزه شدن خانه دکتر مصدق در شهرستان نظرآباد مدنظر است، گفت: اشیا و وسایلی که در آن خانه است ازجمله تابلوها، فرش‌ها و دیگر موارد از فاکتورهایی است که در موزه شدن این خانه موردتوجه است؛ از طرفی به دلیل بافت تاریخی موجود در آن منطقه اشیا تاریخی دیگر نیز داریم که در صورت موزه شدن خانه دکتر مصدق بتوانیم در آنجا نگهداری کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید