سوپراسپرت قدرتمند اماراتی با چهره‌ای متفاوت متولد شد

    کد خبر :54506

طراحی اولیه “SandRacer” توسط شرکت تولید کننده ماشین‌های سوپراسپرت اهل “دوبی” در ماه دسامبر سال 2015 میلادی ارائه شد. ولی امروز شرکت خودروسازی “زاروق موتور” اعلام کرده است که پس از آزمایش‌های کامل، پیشرفت‌های مکانیکی و همچنین طراحی متعدد این خودرو، به یک نسخه مطلوب دست پیدا کرده تا آن را به مرحله تولید و عرضه برسانند.
برونو لافیت، یکی از بنیانگذاران “زاروق موتور” می‌گوید: ما بسیار هیجان زده هستیم که حالا یکی از سوپراسپرت‌های ما در تجربه اول ساخت، قادر به حرکت در جاده‌های شن و ماسه‌ای خواهد بود.

SandRacer

به نوشته خودرو بانک، شرکت خودروسازی “زاروق موتور” چند سالی می‌شود که خود را به عنوان یک خودروساز بین المللی در شهر دوبی امارات معرفی کرده است و تاکنون محصولاتی منحصر به فرد با ویژگی‌های خاص تولید کرده است. اما حالا این شرکت در صدد تولید سومین برند خود در قالب یک خودروی شاسی بلند آفرودی، آن هم مناسب برای مسابقات اتومبیلرانی خارج از جاده خواهد بود که اولین طرح آن در آذرماه سال 94 معرفی شد که حالا طرح آن به مرحله نهایی نزدیک شده و می‌توان به تولید و عرضه آن امیدوار بود.


در زمان معرفی اولیه “SandRacer” در سال 94، شرکت خودروسازی “زاروق موتور” عنوان کرده بود که این اتومبیل را در ابعاد 4200 میلی متری در طول و 2048 میلی متری در عرض با وزنی 1000 کیلوگرمی خواهد ساخت که در بطن آن از یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر با حداکثر قدرت 304 اسب بخاری و گشتاور 371 نیوتن متری استفاده خواهد کرد که ممکن است تا رسیدن به مرحله تولید، مقدار قدرت تولیدی آن به 500 اسب بخار نیز افزایش پیدا کند. اما حالا با نزدیک شدن به مرحله نهایی، شاهد یکسری تغییرات بزرگ در بخش فنی این اتومبیل هستیم.

SandRacer

با تایید زاروق موتور برای طرح نهایی، پیش بینی شده است که بر روی شاسی بلند “SandRacer” از یک پیشرانه 6.2 لیتری هشت سیلندر توربوشارژر متصل به یک جعبه دنده 5 سرعته پیشرفته با حداکثر قدرت 525 اسب بخار و گشتاور 660 نیوتن متری استفاده شود که هنوز اطلاعات دقیقی از عملکرد این پیشرانه بر روی شاسی بلند SandRacer ارائه نشده است، اما گفته می‌شود که وزن این خودرو به خاطر پیشرانه بزرگ‌تر هشت سیلندر به عدد 1200 کیلوگرم رسیده است و حالا برای عملکرد خوب آن در آفرود، از سیستم تعلیق قابل تنظیم و اجزا سبک وزن و ایمن همچون الیاف‌های فیبرکربنی و قفس رول ایمنی در داخل کابین استفاده کرده است.


برونو لافیت در ادامه صحبت‌های خود خلاصه کرد: “انتخاب‌های فنی که ما انجام داده‌ایم، اهداف ما را برای عملکرد برتر در جاده‌های خیابانی و همچنین در شن و ماسه دنبال می‌کند”. علاوه بر این، شخصی به نام “القادی” چنین می‌گوید که “ما در حال تلاش هستیم تا به ریشه‌های بیابان گردی خود نزدیک باشیم، هرچند به مشتریان و شرکای استراتژیک خود در اروپا هم نزدیک هستیم”.

SandRacer

گفتنی است که خودروی شاسی بلند اسپرت SandRace به تعداد محدود 35 دستگاه تولید خواهد شد که قیمت هریک از آنان برای متقاضیان این خودرو، چیزی معادل 450 هزار دلار تنها در امارات متحده عربی خواهد بود و انتظار می‌رود که این قیمت در کشورهای دیگر جهان بیش از این‌ها باشد.

نکته قابل توجه برای ما ایرانی ها اینست که شرکت امارتی به لطف مدیریت صحیح خود توانسته است با سابقه بسیار کم و در مدت زمان کوتاه یکی از پیشرفته ترین خودرو های جهان را طراحی و روانه بازار کند در حالی که خودرو سازی کشور ما با سابقه و قدمت 50 ساله هنوز در تولید و ارایه خودرو های معمول بازار درجا می زند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید